CrossFitness by Marie

tisdag 30 augusti 2011

Kom ihåg att äta!



Japp så ärè, viktigt att äta alltså. Till störst del så handlar det om att äta rätt när man vill komma i sitt livs form och/eller gå ner i vikt, man kan träna sig blå men ändå händer inget på vågen eller måttbandet oftast pga att man äter helt fel eller för LITE helt enkelt. Äter man för lite ställer kroppen in sig på svält och behåller allt den bara kan, så har naturen gjort oss och inte kan vi ändra det eller!
Vad är då rätt eller fel, kan man ju undra med alla olika bud hit och dit - ena dagen LCHF andra GI tredje stenålderskost eller ISOdieten man kan rada upp hur många olika som helst men vi är alla olika och det som passar en passar inte en annan. Jag tycker det sunda förnuftet räcker långt och tycker inte att man ska förbjuda något. Jag äter mycket sparsamt med snabba kolhydrater och om jag äter dom så är det direkt efter träning eller så tidigt som möjligt, kolhydrater för mig triggar bara igång sötsuget. Protein är ju något jag däremot försöker stoppa i mig en hel del av och äter jag för lite så blir jag ofta hungrig och då är det ju lätt att man stoppar i sig något mindre bra. 
Sen måste jag verkligen säga att av egen erfarenhet så är planeringen hur tråkigt det än är A&O, koka flera portioner fullkorns bulgur när du ändå kokar, stek mer köttfärs och ta fler kycklingfileèr på engång, så slipper man ta korv m bröd när det är ont om tid.

Köpte proteinpulver för ett tag sen för att fylla på efter träning men det gick bara inte, kan inte med pulver smaken liksom, bläää. Nix jag får fortsätta med min Keso och Kesella blandning med frysta bär istället och det är ju GOTT!

Har varit ute med mina mammor på Mamma Boot Camp som kämpa på bra, nu ska jag ta hand om mina sjuklingar Victor som är hemma från skolan och är krasslig och Charlie är också hängig och gnällig och har inte sovit mycket inatt så det känns men träna det blire ändå efter lunch. Idag blir det styrka med lite KB swings som uppvärmning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar