CrossFitness by Marie

lördag 16 november 2013

Hittat ett gym!





Det var väldigt längesen det hände något här på bloggen men har inte hunnit eller känt lusten att skriva riktigt.



Jag har börjat träna på ett gym i Säter nu som passar mig bra, inte så långt att åka och det mesta jag behöver finns- det viktigaste en skivstång!

Låg träningsavgift så det inte spelar någon roll om jag inte är där på flera veckor eller inte men sen jag var där första gången för några veckor sen har jag faktiskt varit dit ett par ggr i veckan och mycket tack vare att man kan ha barnen med sig där även om det blir lite rörigt och ofokuserat så är det bra för även om många gym har barnpassning så skulle jag ändå inte vilja efter en lång dag på dagis lämna iväg min minsta igen till okända människor det skulle bara skapa ännu mer dåligt samvete än vad man redan har när det gäller mycket kring de små liven.

Har dessutom hört rykten om att det inom kort kommer öppnas ett funktionellt gym i Säter vilket vore toppen tills mitt eget blir av!


Jag har jobbat massor med tekniken i Snatcharna och Frivändningarna och det märks ju att när man gör det kontinuerligt så går det ju så mycket lättare.

Jag har kört mycket Marklyft, Frontsquats och Backsquats på relativt låga vikter för att komma in i tekniken igen och bli starkare igen och igår testade jag att bygga upp en tung 1a i Backsquats och satte ett nytt 1RM 85 kg som jag aldrig klarat med bra djup förut, kändes bra och finns nog mer där men hade trötta ben och rygg efter ett pass med många Marklyft och Frontsquats på torsdagen och var lite feg utan passning så jag var tillräckligt smart att stanna där😃



Marklyft

Pistols med 16 kg KB o KB Snatchar

Böj!

Viktade Dips




Viktade Dips har jag också kört några ggr och jag känner att jag faktiskt börjar bli riktigt stark där starkare än någonsin, ett pass jobbade jag upp mig till 18,5 kg 1 RM och igår körde jag 3 set med 3or på 10 kg och 1 set med 5 reps.

Allt är ju relativt och det här är ju kanske bara uppvärmningsvikter för en del men för mig är det här starkt och jag tycker det är så kul och motiverande att se min utveckling därför spar jag ofta mina pass och antecknar vikter i efterhand så jag vet hur jag ska lägga upp vilken procent jag ska ligga på i olika upplägg.
Det är viktigt med en plan och att åka och träna utan en plan blir sällan bra och jag försöker även ha en plan med alla mina pass även om jag inte följer någon programmering.

Jag märker ju även mina svagheter nu, Pressar och Jerk är svårt och jag är feg i Jerk, kommer till 55 kg sen sitter det en spärr i huvudet som gör mig rädd att komma under stången och här fastnar jag men det är bara att jobba på och hitta tekniken så kommer det väl.



Jag har fått en helt ny träningsmotivation nu när jag börjat på ett gym igen och är så taggad att bli starkare och bättre tekniskt, det enda som jag inte hittat sugen till fortfarande är att jobba med konditionen, jag är för lat helt enkelt och det är nog det som gör att jag inte längre är så Crossfit sugen, det är för jobbigt :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar