CrossFitness by Marie

lördag 21 januari 2012

HSPU, TGU m 24 kg & Pistols



Denna jäkla träningsvärk alltså, får ju ny hela tiden!! Mina axlar, armar och nacke är så ömma.....

Tränade Crossfit igår igen och jag var snabbast i Woden (tror jag iallafall?) fast jag var lite arg ändå för dessa Pullups som jag måste använda gummiband till och därmed skalar, det gillar jag inte känns lite som fusk...

Wod
20 Pullups
10 Ring Row
5 Inverted Burpees

Tiden har jag glömt.

Inverted Burpees- roligt! Ligg på rygg gör en halv bakåtkullerbytta, toucha med tårna i backen sen rulla tillbaka och upp í Handstående (mot vägg). Blev lite yr men kul var det!!!

Har aldrig varit så slut i armarna efter ett pass som jag var igår.



Handstand



Var in och tränade i boxen idag med fast det var inget pass utan på egen hand, klarade Handstand Push ups idag!

Kunde inte låta bli att testa göra en Turkish Get Up med 24 kg! idag och guess what, I did it!!!! Nästan halva min kroppsvikt, fan vad bra jag är:)!

Klarade en till grej idag som jag i höstas satte upp som ett mål för mig, Pistols- har inte ens provat på flera månader men antar att jag blivit bra mycket smidigare av Crossfiten.



Pistols
 (nej, man behöver inte stå på en Kettlebell o jag gjorde det definitivt inte!)


Vi gjorde Woden Fran (21-15-9) idag, fy f-n Thrusters och Pullups när man redan är slut i överkroppen var jobbigt och fick skala Pullupsen då såklart eftersom det ska vara så jäkla svårt att lära sig! Och Thrusters ska vara 30 kg men jag tog 20 kg var så jäkla slut i axlarna så jag hade nog inte fixat 5 med 30 kg ens.


Är så kul att lära sig något nytt varje pass och sätta upp nya mål att klara av, får en att jobba hårdare och pressa sig ytterligare!

Ska checka av mina mål jag hade till 24 januari här någon dag vilka jag klarat av och vilka jag inte klarat.

Skulle ju före jul fixa 65 armhävningar på rad, vet faktiskt inte hur det står till med det har ju varit så mycket med allt så jag glömt av det men i veckan ska jag testa......


Har ni uppnått några mål ni satt upp?




6 kommentarer:

  1. Du är bara så j..la bäst vännen...kramen Frida

    SvaraRadera
  2. Blir så imponerad! Du verkar vara på hugget : ) Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Starkt jobbat! Och Fran är ju en riktig biatch! :) Har du testat bodyweight fran? Burpees istället för thursters?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Yes she is!!!:) Nope men hade gärna kört den ist igår Burpees är jag ju bra på!

      Radera