CrossFitness by Marie

onsdag 11 september 2013

Recepttips!



Vill börja med att tipsa om en god köttfärspaj utan vetemjöl:

Botten; 3 dl mandelmjöl, 0,5 dl skalade sesamfrön, 1 ägg, 50 g smör och ev lite havsalt.

Mixa gärna i en matberedare och förgrädda i 10 min på 175 grader, sen gjorde jag en köttfärs med bl.a. vitlök och chili idag och sen överst bredde jag på en smet av riven 10% ost kvarg men det kan ma ju variera själv vilken fyllning och smaksättning man vill ha. 

In i ungnen i ca 20 min och servera med en stor sallad av dina älsklingsgrönsaker!

Tom min kära sambo som mest är livrädd för nyttig mat tyckte det var gott :)





Har haft en lite jobbig period nu ett par veckor träningsmässigt med känningar i en gammal skada i ena överarmen som gjort mig begränsad i vissa rörelser med överkroppen och mina knän som protesterat lite från och till vilket gett mig dålig träningslust och men nu senaste passet då jag äntligen kunde köra på med lite enarmspressar och strikta Pullups så tror jag ändå överkroppsvilan gett bra utdelning då jag kunde öka på antal reps till 6 /arm på 16 kg och 6 Strikta Pullups i varje set som totalt blev 6 st set.

Det som jag tycker är konstigt när det gäller mina strikta Pullups är att jag kan göra ganska många totalt i flera set och borde därmed fixa 10 st strikta i rad i ett set iallafall men hjärnan verkar inte fatta att jag är tillräckligt stark utan ger upp efter 8 st, lite intressant hur skallen påverkar ens förmåga till så stor del....
Men man jobbar på och jag märker tydliga resultat och Pullups är en sån rolig övning där en repetition kan kännas som en sån stor vinst!

Fick jag bara välja typ 4 övningar att köra livet ut skulle Pullups vara en given övning tillsammans med Kb svingar, Backsquats och Marklyft!


Jag har även nött en massa KB teknik i framförallt Clean och Jerk, lärt mig massor av duktiga Linda och försöker nu att studera min teknik in i detalj för att utveckla den och bättre kunna hjälpa mina kunder och träningsdeltagare till en riktigt bra teknik!

Ett tips för den som själv vill studera sin teknik i vadsomhelst i princip så är appen Coach's Eye toppen finns säkert flera liknande appar med samma funktioner med bl.a. slowmotion funktion.






Men nu har jag varit halvkrasslig istället i ett par dagar men idag känns det bättre och jag har lagt en stund på rörlighetsträning nu på fm då jag är hemma och vabbar och det är så behövligt jag har försummat den sortens träning och det märks av att jag är otroligt stel och kort i musklerna.

Men nu ska jag börja prioritera bättre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar