CrossFitness by Marie

torsdag 10 oktober 2013

Igång igen!



Oj vad längesen det var bloggen uppdaterades, men livet går i ett raskt tempo och allt hinns tyvärr inte med, hoppas ni följer mig på Facebook sidan CrossFitness by Marie  https://www.facebook.com/CrossfitnessByMarie och Instagram med samma namn crossfitnessbymarie där jag uppdaterar betydligt oftare än här....


Jag har ju haft ett träningsuppehåll på nästan 10 dagar då jag ätit Pencellin mot en infektion i en nerv men jag kan erkänna att jag inte fixade det riktigt, efter ca 4-5 dagar mådde jag ganska dåligt och var sur och irriterad utan stt träna alls så jag bestämde mig för att köra lite korta och lugna och inte så tunga Styrkepass för att hålla igång lite iallafall och må någorlunda bra:) och att frisätta lite endorfiner och få lite träningsvärk igen gav susen!


I tisdags var sista dagen med Pencellinet och äntligen fick jag ta ut mig rejält i ett träningspass, det var hur härligt som helst även om jag tappat en hel del kondition igen....


Jag körde först 5 Pullups, 10 Hspu, 10 Toes to bar i 4 set.

Sen körde jag 3,6,9 av: 28 Kgs KB Thrusters och Chest to bar inte något bra tempo direkt men det var riktigt tungt, fick ta i allt som fanns!

Vilade länge och körde sen 3 st set med 10/10 20 kgs Kb Clean and Jerk och det kändes riktigt bra, trots att jag hade sån pump och stumma underarmar bra länge efter det jag körde före.

Hade rejäl träningsvärk i benen efter att i Söndags kört 25 Goblet squats 16 kg med 5/5 Enarmspressar 16 kg i 4 set och sen 20 st Thrusters med 16 kgs Kb och 25 Svingar 16 kg Kb i 3 set som jag vilade mycket mellan seten men det tog bra i benen ändå kan jag säga.....

På lördag ska jag vara med på Gymnastik med Björk Odinsdottir och förhoppningsvis bli lite bättre i gymnastik övningarna :)



Jag håller på att snickra ihop en hemsida för CrossFitness by Marie och hoppas den kan bli färdig inom det närmaste.


En nyhet i höst är att Boot camp för mammor Gustafs  kommer fortsätta säsongen inomhus och vi kör v 45- 51 i Naglarby bystuga måndagar och fredgar kl 9-10 och det finns några platser kvar så anmäl dig om du vill vara med och bygga upp en stark kropp med rolig och effektiv träning för alla mammor.

Det finns fortfarande några platser på Kettlebell träningen onsdagr from v 45 också och måndagar finns det även där någon plats.


Anmälan eller frågor/info på mariemammabootcamp@hotmail.se  





Så här roligt har vi på mina Kettlebell träningar och CrossFitnesspass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar