CrossFitness by Marie

onsdag 31 juli 2013

Ingen mer badkruka!



Energin på topp igår (kan bero på all energität mat jag stoppat i mig :/) och jag började träningspasset med en härlig uppvärmningsjogg längs stranden och it makes diffrent vart man håller till när man ska jogga/löpträna när man som jag inte direkt tycker det är det bästa som finns att springa. Men längs en härlig strand, skogslinga, eller annan härlig omgivning ger en annan energi och lust till löpningen  så någon dag framöver här på campingen ska jag ge mig ut på en "hel" löprunda och njuta av omgivningen!






Igår var det styrka och kondition och jag började med att göra en Kettlebell variant av Crossfit woden "Grace" 30 Clean & Jerk och jag körde 30 Kb clean & jerk per  sida med 16 kg KB och sen 15 per sida med 20 kg KB.

Inte något rasande tempo idag
men det är en bra wod att jobba på uthålligheten i Kb Clean & Jerk och även tekniken och att försöka göra så få handbyten som möjligt, med 16 kg är det inga problem men med 20 kg behöver jag fortfarande byta ca var 5e rep och min vänsterhandled är lite svag än efter min skada för ca 1 år sen och det påverkar mig negativt och gör mig lite rädd och försiktig.


Fortsatte med ett Superset av: 

4/4 Enarmspressar 16 kg
3 Klapparmhävningar
*3 set


5 min Amrap
6 Burpees
12 Fällknivar

Vila 3 min

4 min Amrap
12 Höga svingar 20 kg
10 Plankan m sidoförflyttning 

Sen avslutade jag med 10 min Rörlighet/mobilitet/stretch som var alldeles för längesen jag tog mig tiden till nu och det var stelt och tight men nu efter känns kroppen väldigt avslappnad och mjuk :)


           



Sista semesterveckan nu och nu försöker   jag att bara ta det lugnt och njuta, läsa böcker och göra det vi känner för.

Gotland förra veckan var inte så jättevarmt (men helt fantastikst ändå) men det har ju däremot Rullsand där vi är nu varit tom havet har varit riktigt varmt.

Har inte badat så mycket som jag gjort här på många år, tänk om vattnet jämt kunde vara så här varmt på sommrarna!! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar