CrossFitness by Marie

fredag 5 juli 2013

Why not!



Åh vad jag älskar sommar, semester och att kunna vara spontan och göra vad som faller en in!

Min första semester vecka har spenderats i Danmark med familjen och jag tog en break helt från blogg, facebook och sociala medier har bara svarat på lite jobbmail för helt ledig är svårt att vara när man är egenföretagare. Men så skönt det varit och koppla bort vad alla andra gör och världen överhuvudtaget, bara vara i stunden och njuta av allt, det behövs och jag har för varje dag slappnat av lite mer. Det ska definitivt göras oftare och jag tror inte man inser själv hur uppslukad man blir av allt och hur stressad man blir.

Träningen har jag också vilat lite från, det blev något pass och det var kul, jobbigt och skönt men ändå skönt att koppla av lite från att tänka vad man ska träna osv.


Bjuder på mitt och äldsta sonens pass som vi körde med bara ett stort träd som redskap:

Jogg 2 km uppvärmning

Amrap 9 min

6 Burpee jump over - gör en Burpee och istället för hopp uppåt så hoppa över ett som vi gjorde stort träd, en pall, eller något annat du klarar hoppa jämfota över
8 Plankan med sidoförflyttning se första filmen
10 Utfallshopp

Vila 3 min

Amrap 8 min

5 Grodhopp
Reptile Pushups
7 Knäböjshopp 

Jobbigt åt benen och flåset och de sista grodhoppen var nog snarare kråkhopp, men kul var det!


Sen på stranden körde vi först en Tabata med löpning, åh fy f-n säger jag bara jag ramlade ihop som en liten trasa efter sista intervallen, helt sjukt jobbigt i sanden och benen var som spaghetti och jag flåsade som jag vet inte vad .... Den mjuka sanden ger ett bra motstånd men vilken härlig känsla att springa barfota i mjuk sand!

Efter lite nedvarvning och ett svalkande dopp i det iskalla havet så ville hela familjen vara med och springa så vi körde ett antal 60 meters lopp och jag är tyvärr inte snabbast i familjen hur jag än försöker och snart så har jag nog 2 st som är snabbare än mig på den distansen, gillar inte förlora och helst inte till någon som aldrig tränar....

Hur som helst så gav det massor med endorfiner att träna skiten ur sig och dessutom i så fantastisk miljö :)



Vi har väldigt kul iaf!




Hänger man på stranden hela semestern behöver det ju inte betyda att man inte kan träna, där är ju perfekt att träna, det enda som behövs är lite mod!


Ett till viktigt tips för att träningen ska bli av om du har svårt att få tummen ur är att bestämma dig innan vad du ska träna, för de flesta fungerar inte att bara sticka ut få se vad det blir för något, då blir det sällan något alls eller halvdan träning bara. Bestäm innan och skriv ner på lapp eller antecknings appen på Iphonen eller skriv passet på Facebook eller Instagram så vet du att du inte kan backa ur:) och kanske någon annan inspireras och ger dig en match!

Jag är sämst på planering trots att jag starkt förespråkar det och tjatar på mina kunder om det så är det något jag har svårt för och jobbar på men jag skriver alltid ner mina pass innan jag gör dom (nästan) dels för att se hur de funkar och komma ihåg givetvis. Men jag älskar att sätta ihop olika pass till mig eller andra, fast jag har dålig framförhållning :)


För mer tips och inspiration gilla min sida CrossfitnessByMarie på Facebook.



Idag sitter jag och jobbar igen vid datorn men imorgon åker vi iväg med husvagnen igen men den här veckan blir det mest cross men även lite semester därimellan och nu tar jag med mig några Kettlebells att träna med så det får bli lite tung träning också.

Var härligt igår att köra ett tungt pass hemma med, 2 st  Trisets av:

1 arms Rodd, tunga Step up, Dips *5
Tunga Bulgarian Split squats, KB Snatchar, Toes to bar *5

Sen 5 varv av 5 strikta Pullups och 5 Strikta Hspu, tog helt slut i Pullupsen sista varvet och gjorde Chins istället men HSPU kändes bra och det går framåt där!

Nerjogg i 10 min.



Det går framåt upp & ner.....


Hade ett givande jobbmöte på väg hem från semestern och hoppas det ska ge mycket, känns spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar