CrossFitness by Marie

måndag 8 juli 2013

Tuff Kombinationsövning







Fantastisk tung övning - Kettlebell Clean - KB front squat, i rack pos- KB utfall i rack pos, med 20 kg Kb var rejält tungt åt benen främst men hela kroppen fick jobba massor med stabiliteten. Det som som är så bra med tunga övningar är att man får bra bålträning på köpet när man måste stabilisera och hålla balansen.
Men- tekniken är A & O och man kan inte  ta för tung vikt så man faller fram eller inte klarar av att frivända Kettlebellen korrekt.
Frivänd nära kroppen, gå djupt i knäböjen minst 90 grader och låt inte knäna falla in, upp med bröstet i både knäböjen och utfallet och i utfallet knäna pekar rakt fram och ha ca 1 dm mellan fötterna.


Här filmade jag mina 2 sista reps och då var jag helt slut i benen och lite vinglig så det var inte de snyggaste repsen.


Jag gjorde dessa sist i mitt pass igår med Knees to elbows i superset.
10 reps varannan sida - Clean, Frontsquat, utfall - 6 Knees to elbows * 4 set








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar