CrossFitness by Marie

fredag 26 juli 2013

Sommaren är kort.....



Jag vet inte hur det är med er men jag tycker semestern går så fort och dagarna fylls av aktiviteter med barnen och träning blir ofta långt ner på priolistan så korta okomplicerade pass är ett måste om träningen ska bli av iallafall för mig.

Nu underhåller jag bara min form snarare än jobbar på den och det är helt ok känner jag då träningen inte är allt och man har bara dessa dyrbara veckor lediga med sina barn och då vill man ju vara med dom framförallt.

Så inga gympass utan bara korta utepass där man befinner sig med enbart kroppsvikten och Kettlebellsen som jag brukar släpa med mig överallt och självklart ska jag dela med mig av några av dom! Så här har ni träning för 2 dagar :)

Det första tar mellan 20 min och 27 min beroende på hur många varv du väljer...






Det andra passet 3 olika Amraps där man själv bestämmer hur lång vila mellan man behöver innan man kör nästa.
Total träningstid är 25 min.





Kb Snatch bör man självklart ha tekniken för att göra annars byter man den till någon övning man behärskar.
Pistols eller 1 bensböj så djupt ner man kommer, Reptile Pushups är en Armhävningar där man sätter fram knäet mot armbågen samtidigt som man går ner i armhävningen, den är lite tuffare än vanliga Armhävningar och bra för rörligheten.

I sista Amrapen -Ryggburpee med Kettlebell där håller man en tung Kettlebell framför bröstet och lägger sig ner och sätter ner Kettlebellen bakom huvudet med kontroll och hjälp av stark mage, sen upp med Kbn igen ovanför bröstet och res dig upp med stark mage. En suverän mag och helkroppsövning om man använder en tung vikt och engagerar sina magmuskler genom övningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar