CrossFitness by Marie

fredag 14 juni 2013

Dips- att inte gå för djupt!


Viktigt att ge kroppen bra mat för att bli stark! En favorit är köttfärs med egengjord tomatsalsa och pesto- pesto på vitlök, parmesan, basilika och olivolja salt och svartpeppar.



I Tisdags tränade jag ett styrkepass hemma, Jerk med Kettlebell och enarmspressar.

Viktade Pullups - satte ett nytt 3 RM på 5,5 kg.

5 varv av:
5 Hspu
5 Pullups
10 Goblet squat 20 kg

Var tungt med Pullupsen då jag inte kan köra Kippade här hemma pga en vägg som jag slår i då, så halvstrikt blev lite tungt sista varvet....


Senare på kvällen körde jag 4 varv av 350 m löpning, 15 Boxjumps, 15 Fatman Pullups- fy för mitt dåliga flås, får inget tempo i löpningen riktigt. Körde samma som min träningsgrupp fick köra på deras pass.å





Onsdagen då blev det mycket överkropp med bl.a.  Dips i ringar och efter att ha filmat så ser jag att jag går onödigt djupt i dom så det blir mycket tyngre att ta sig upp igen så efter justering av djupet kan jag jag nu göra minst 5 st i rad :)

2 * 3 dips i ringar - 5/5 Pistol m 8 kg Kb + 1 utfall bakåt *5 set

10 Armhävningar i ringar -4/4 Turkish get ups 20 kg * 5 set

Trött överkropp :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar