CrossFitness by Marie

måndag 3 juni 2013

Nya tag!


Ja så var det gjort ännu en gång; MK Open!

Kul som sjutton var det men inte helt nöjd med min prestation och som vanligt känner man efteråt att man kunnat göra mer.

Hindebanan var jag lite orolig för innan men den var inget större problem utan mest kul, tyvärr lyckades jag få göra om 10 m Bearcrawl för min ena fot var ej över linjen då jag reste mig. Gav mig ännu mindre tid till mina Pullups som inte blev så många som jag hoppats på men jag vet ju att dom är en av mina svagheter helst när dom ska göras fort :)


I event 2 hade ett hopp om ett nytt litet PR42 kg iallafall men det kändes helt omöjligt och jag fick med nöd och näppe upp 40 kg, all fokus och koncentration var borta.

Kb svingarna var en besvikelse med 5 st no reps och jag tycker ju att reglerna med helt utsträckta armar är helt knasiga så jag får väl skylla mig själv.

Knäböjshoppen lite besvikelse också då jag gjort 10 st fler på dom 50 sekunder hemma när jag provat men igår blev benen stumma direkt och det har ju inte varit något vidare när jag tränat den senaste en och halv veckan då jag haft problem med stumma och trötta ben så kanske inte hundra igår heller.....

Event 3 - 21 Marklyft dom kändes bra och snabba sen tappade jag i 21 Barfacing Burpees det gick sakta flåset hängde inte riktigt med där, 15 Squat cleans det var skittungt men det visste jag ju redan att de skulle bli och mina ben var riktigt slut där och flåset med för den delen, sen 15 Toes to bar planen var att dela i femmor men det blev 5,4,3,2,1 mjölksyran sprutade i armarna och sen var det bara 30 s kvar av tiden och jag försökte mig på en Squatsnatch men dom 40 kg kändes som 60 kg typ! Det gick inte orkade knappt hålla i skivstången och sen var tiden ute tyvärr, hade jag haft mer tid kanske jag kunnat skaka ur mina armar och fått upp någon Snatch iallafall men men. Det var många med mig som bara kom dit såg jag.

Helt galet att tänka på att toppen av tjejerna hann klart hela woden och hann göra en massa Armhävningar på det! Man förstår att dessa människor i toppen är riktigt riktigt starka, tekniskt duktiga och uthålliga och träning är antagligen större delen av deras liv.

I damklassen vann grymma Björk Odinsdottir och hon är verkligen en inspirationskälla som opererat ryggen i höstas och ändå kommer och sopar mattan med alla andra tjejer!


40 st i damklassen gick till final och jag kom på 49 e plats och fast jag inte känner mig helt nöjd så hade jag absolut inte räknat med final och hade inte alls varit upplagd för det men ändå lite bättre placering hade jag ju fått om jag gjort lite fler Pullups vilket inte varit omöjligt om jag tagit i lite mer......

Men förra året deltog jag och kunde inte göra en endaste Pullup på tävlingen så det går ju framåt ändå fast sakta :) idag gör jag 8 st strikta Pullups och kanske 10 st Kippade Pullups.



Nu är det nya tag och nya upplägg, jag tycker iallafall det är skitkul att tävla och ge mig själv en bra utmaning och nu ligger den ju i att förbättra mig i allt tills nästa år och MK Open 2014.



Jag i vitt linne, försöker Snatcha i event 3

Mina Marklyft det jag var mest nöjd med...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar