CrossFitness by Marie

måndag 17 juni 2013

Min arbetsplats, stolt som en tupp och tjejläger



Jag har gått en hel helg med en galen träningsvärk i min rygg efter passet jag gjorde i torsdags, jag var så stel i lördags att jag inte kunde böja mig knappt!
Mindre härligt....

Först jobba upp ett 2 RM i Squatclean men lite rädd att inte få upp stången på den andra repetitionen då golvet inte håller att släppa ner den på så jag gjorde 2st på 55 kg, vågade ej mer.

Sen jobbade jag med Marklyft och efteruppvärmning på låg vikt så gjorde jag 3 reps@95 kg, 2 reps@102 kg och slutligen en 1a på 109 kg kom på att stången kanske inte är gjord för så mycket vikt då det är en 7 kgs stång så vågade inte fortsätta med mer vikt, men det kändes relativt lätt så jag tog av till 95 kg och körde 4 set med 3or på 95 kg. Därifrån kommer min träningsvärk dels :)

Sen gjorde jag 3 varv av:

15 Marklyft 50 kg
10 Burpees
15 Fällknivar

Slutligen gjorde jag:

3 varv av:
4*37 kg Overhead squats
10 Handrealese Pushups

Måste jobba på med OHS dom kändes bökiga och tunga för handleden  men har inte tränat så mycket på dom heller men nu kändes dom inte bra så det måste jag ta itu med, bli säkrare och få bättre utlåsning.


Det var terminens sista Boot camp för Mammor idag, känns tråkigt men är väldigt stolt över mina mammor som utvecklats massor. Starka mamas!


Näst sista Kettlebell passet idag och imorgon kör vi det sista för terminen.
Dom var helt fantastiska idag på passet som var ett tufft konditionspass med många repetitioner, dom ger aldrig upp utan ångar på som tåg!!
Stolt över dessa tjejer med som blivit riktigt duktiga på Clean, Jerk och Snatch och dessutom så starka och med kondition som heter duga!

Vi har en sån tur som har en jätteläktare i lilla Gustafs där många av mina och mina gruppers träningar sker, perfekt för Boxjumps, Step up, Dips, Räckhäv mm bara fantasin sätter gränser! Love My job!



V.34 kommer alla mina träningsgrupper starta igen och om ett par veckor går det att börja anmäla sig till dessa.



I augusti ska jag vara instruktör i Kettlebell på ett Crossfit läger för tjejer i Falun som anordnas av dom grymma tjejerna Malin och Erika i Måndagsklubben, kommer bli riktigt bra och deltagarna kommer ha mästare som instruktörer i gymnastik, tyngdlyftning och styrkelyft, önskar nästan jag vore deltagare istället :) läs mer här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar