CrossFitness by Marie

fredag 24 augusti 2012

Jerk


När jag tränade i tisdags satt äntligen viktade Pullups igen!

Klarade 2*5 set på 1,25 kg så nästa gång ska jag öka på till 3 per set.


video






Jag provade 2,5 kg efter seten men var trött i överkroppen så det blev bara 1 rep.

Tänk att det är sån skillnad från pass till pass hur det fungerar?

Men allt spelar ju in, kost, dagsform, hur mycket vila sen senaste pass mm.....



Idag har jag kört Jerk och Push pressar, det var ett tag sen nu.

Jerk 
80% x 2 x 2 @ 42,5 kg
85% x 2 x 2 @ 47,5 kg
90% x 2 x 2 @ 52,5 kg

Blev högre än procenten sa, mitt senste PR i Jerk låg på 52,5 kg men är nog lite högre nu än det.... Känns bra även om tekniken inte sitter riktigt och blev den bättre så skulle det gå lägga på ytterligare.

Push Press 
77%  5*2 @ 37,5 kg
82% 5 x 2 @ 40 kg
87% 3*2 @ 42,5 kg  la mig på lite för tungt, hade ingen koll på vad jag satt i Push Press så orkade inte 5 reps i sista seten utan det blev 3 i varje istället....


Excentriska HSPU  3 reps x 5set


Gjorde sedan 5* 30 s intervaller rodd med 270 s vila mellan varje

Max antal Toes to bar- 8 st sen var det stopp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar