CrossFitness by Marie

fredag 31 augusti 2012

Sista passet.....





Känns kul med hemma träning igen och framförallt att vara ute och träna!  I tisdags blev det 3 km löpning på elljusspåret och sen en Cirkel med Kettlebell.

Perfekt hemmapass som inte tar så lång tid men ändå ger en hel del.

20 kgs KB 4 varv

Draken 8+8 st
KB bålrotationer 8+8 st
KB svings 20 st
KB push press 8 st
Bulgarian Split Squat m KB 5+5 st

Filmade sista varvet på cirkeln och mina underarmar var helt slut orkade knappt hålla i Kettlebellen!!!!
Har försökt ladda upp filmen massor m gånger men det går tyvärr inte .....



Avslutade med Turkish Get Ups 1* 4 set och 2* 1 set per arm 20 kgs KB, kul att klara på båda sidorna för med 24 kgs fixar jag bara på högern än så länge......








Idag körde jag det sista "hårda" passet innan tävlingen nästa helg, var PR i böj, Snatch och Clean & Jerk på schemat men jag körde några lätta reps av varje övning för att känna på mest var inte upplagd och ville spara krafterna till Woden; Freja

21-15-9 av;

Burpees
CF KB svingar 16 kg
Pullups


Tiden blev 10.01, var fruktansvärt jobbigt med Pullupsen framförallt och det var dom som tog tid gjorde 3-4 i rad förutom sista vändan med 9 reps då blev det bara 2 åt gången var helt slut i armarna och jag är det än kan jag säga KB svingarna gör sitt till dom med......



Foto: Magdalena Björnsdotter

 

Nu far jag upp till Älvdalen och för att hålla en Kettlebell Workshop hos  Carola  imorgon, det finns än någon plats kvar om någon är i närheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar