CrossFitness by Marie

måndag 27 augusti 2012

Min nya Pärla!






Gårdagens pass var inget bra pass, tom Backsquatsen gick dåligt dom som funkat så bra länge nu och när jag skulle Snatcha gjorde jag illa överarmen igen som brukar krångla men nu ahr jag inte känt av den på länge tills igår då....

Enda övningarna som gick bra igår var höga Boxjumps och Jerken i Clean & Jerk, hittade klippet och dyket under bra kändes det som så dom var jag nöjd med.

Själva Woden som var 3 varv av:

15 Burpee-Pullups 15 Overheadsquats 100 Singel Unders

Men det gjorde ont i överarmen framförallt i Burpees Pullups så jag bröt efter 2 varv, hittade inget jäklaranamma i mig själv heller som gjorde att jag fortsatte och lika bra det antagligen. Men tycker jag har tappat lite av min gnista i träningen och känns som jag ger upp för lätt nuförtiden, hoppas det är något övergående för snart är det dags för tävling om mindre än 2 veckor!!



Min nya Pärla!






 Har köpt mig en ny Kettlebell, en Competition Kettlebell 20 kgs så lila och fin:)

Den var med på dagens träningspass där jag även planerade en del för "Kettlebell gruppträningen med Crossfit touch" och testade ut lite nya övningar....


Mitt pass innehöll;

 10 st Backintervaller med 5 st knäböj m jägarvila vid 90 grader i 4 sekunder och sen upphopp

1 min ASMP (as many as possible) SDHP (Sumo Deadlift High Pull) 20 kg KB

4 st 60 meters sprinter

3 min ASMP SDHP+Boxjump
Som filmen visar....



                                        



Idag har jag haft premiär för Boot Camp för Mammor Gustafs så kul målgrupp att träna och dom jobbade på bra, hade Dala demokraten med för ett reportage så hann tyvärr inte ta några bilder.

2 kommentarer:

  1. Vilken tuffing! Är dålig på att kommentera men läser allt :) Kram på dig!!!

    SvaraRadera
  2. Vad grymt stark du är Marie! Impressed!! Ses på onsdag, /Frebban

    SvaraRadera