CrossFitness by Marie

onsdag 1 augusti 2012

Känner mig stark igen, 85 kg Backsquat!




Skönt att vara hemma när man kan ta fram något ur frysen eller ta rester till lunch bara, när man bor i husvagn som vi gjort de senaste veckorna så har man inte så stort utrymme i frys eller kyl så det är lite mer begränsat där med förvaring och det blir mycket mycket grillat till middag, fast det är både gott och nyttigt med beroendes på vad man äter till osv, min favorit är;

Fläskytterfilè med grillade grönsaker och stor sallad med tex avokado och fetaostcremè gjord på Turkisk youghurt, vitlök, olivolja, fetaost, salt & peppar, sen kan man ju själv välja vad man vill ha för fetthalt på båda Turkyoughurten och fetaosten. Barnen äter gärna kokt färkpotatis till och jag med ibland!



Dagens lunch-tacoköttfärsrester, bönor, blandad sallad, keso och naturella cashewnötter

PR dag på schemat idag! Synd bara att jag körde slut på axlarna i gårdagens pass så det blev inget nytt PR i Snatch idag, det fungerade bara inte. Sen känner jag av halsen och varit lite trött idag så inte bästa förutsättningarna.

Men min grymma träningskompis Pia däremot satte 47,5 kg i Snatch idag, så bra!




Backsquats, kände mig riktigt laddad att slå PRet från ca 1 månad sen på 70 kg och jag började med 75 kg som kändes lätt, lätt sen ökade jag med 2,5 kg hela tiden och satte 85 kg sen kände jag att jag började bli trött så jag ökade med 5 kg direkt till 90 kg men var inte riktigt övertygad att klara det och slarvade med tekniken, men känner mig nöjd ändå har ju ökat 15 kg på mindre än en månad.
Nästa gång sätter jag 87,5 kg minst hoppas 90 kg sitter med!!!

Hade filmat PRet men klippet gick inte att ladda upp på bloggen......

Avslutade här hemma med lite Plankor för extra bålträning.










1 kommentar:

  1. Du är ju helt galen kvinna! 85 kg är ju heelt grymt och helt galet! :p
    Du sätter 90 snart med!!

    /Helene

    SvaraRadera