CrossFitness by Marie

måndag 30 juli 2012

Back again!










Tillbaka i Boxen igen efter välförtjänt vila!


Dagens pass blev;

Snatch 6 OTM på 88%, la mig på lite mer än 88% idag och körde på 35 kg och för första gången flöt det på alla bara en som jag failade och inte kom upp men gjorde om den och då gick det bra igen. Skönt att Snatcharna funkade för en gångs skull!


Marklyft 6 OTM*2 reps 76%, körde på 80 kg gick bra men var betydligt tyngre än förra veckans OTM på 70 kg, saknade bälte idag vilket också påverkade.


På tid 5 varv av;
 3*85% Power Clean+Push Press/push jerk (som filmen visar) la mig högre än vad jag borde på 45 kg det blev för tungt så på 4 e varvet klarade jag knappt hålla i stången av trötthet så då gick jag ner till 42,5 kg istället
+Egentligen 3 Muscel ups men jag bytte till 3 Ringdips och 3 Pullups då jag inte kan göra MU,
+ 8 lateral Burpees, vila 60 sek

Snittade varven på ca 3,30 med 60 s vila men ett varv tog ju betydligt längre när jag bytte ut vikter.


Blev helt slut av denna Wod, fasen vad tungt!


Orkade inte göra Excentriska HSPU som jag skulle var så slut i armarna.

3 set av 6/6 reps Suitcase Deadlift 32 kg gjorde jag iallafall.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar