CrossFitness by Marie

måndag 1 oktober 2012

60 s intervaller!




Step up m Kettlebell och Fatman Pullups


Mina starka mammor gör Kettlebell-Thrusters och Dips


Mammorna får idag prova på Draken m Kettlebell (svår övning) och Sidoplanka m höftlyft



Boot Camp för Mammor idag, 5 veckor har gått v 6 påbörjad och sen återstår 3 veckor efter denna. mammorna har verkligen ökat sin styrka, bålstyrka och kondition. Jag kan se så tydliga resultat, starka tjejer är detta och ändå en del bebisar är bara några månader!

Är så kul att se framstegen som görs:)






Har inte hunnit varken träna eller blogga sen förra inlägget för vi har flyttat och nu är vi äntligen klara men har allt kvar och plocka med så man vet vad man ska göra när man inte jobbar.

Mina händer är väl lite bättre men inte alls bra, kan fortfarande inte använda händerna till allt och absolut inte träna och belasta dom.

Blir så sugen att träna på "riktigt" och känner mig ledsen att inte kunna använda händerna och funderar väl lite på om/när dom blir bra.....

Jag har iallafall tränat så gott jag kan idag och det var både riktigt jobbigt och skönt att få ta i.
Efter det förra passet med Backintervallerna, Boxjumps och Grodhoppen så hade jag träningsvärk i 3 dagar
i benen och i magen som var rätt otippat men i vad av dessa övningar använder man inte magen-jo i alla, jag är dessutom alltid noga med att jobba med tight mage. Tror främst att grodhoppen orsakade träningsvärken i magen.

Idag- löpning på elljusspåret 2 km sen Tabata löpning, fyy sjutton vad det är jobbigt!

4 min ASMP (as many as possible) Knäböj med upphopp-Grodhopp (filmen)

6* 60 s intervaller m 60 s vila mellan varje, vilken jobbig tid 60 s är att köra intervaller i, så svårt att hålla tempot, fruktansvärt jobbigt faktiskt.

Hemma gjorde jag även lite plankor; Plankan mot boll 1 min, Sidoplankan m 5 höftlyft/benlyft+10 Rotationer, höftlyft mot boll 12 st *3

Det var det som hanns med idag och det är ju härligt att få röra sig men gud vad jag saknar att få använda mina händer:(, hade Kettlebellpass nu på kvällen och ååh vad avundsjuk jag blir på dom! Vill också!!!!

Läser vad som står på dagens pass på programmeringen jag följde innan jag skadade mig och suktar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar