CrossFitness by Marie

måndag 8 oktober 2012

Pistol på Kettlebell





Mina träningskompisar idag


Idag vågade jag mig på att köra med mina Kettlebells ett helt pass dock inga klassiska Kettlebell övningar för det pallar inte mina händer och handleder.

Körde med allt från dubbla 8 or till 20 kg.





Filmen ovan visar Overheadsquats (OHS) med 2 st 8 kgs KB, mycket svårare än OHS med stång att klara ha armarna utlåsta tex. Prova!!



Jag gjorde 9 övningar i 1 min per övning och vilade 20 s mellan varje övning, andra varvet gjorde jag varje övning 30 s utan vila mellan.

Step up med 16 kg KB

Bulgarian Split squat 30 s/sida 12 kg KB

Rodd mot bänk 30 s/sida 20 kg KB

Strikta Pressar 2*8 kgs KB

Goblet squats 20 kg KB

Sumo Deadlift High Pull 20 kg KB

Thrusters 16 kg KB

Russian Tvist 12 kg KB

Overhead squats 2*8 kg KB


Tungt sista varvet, Puh!!





Kom på att jag skulle testa hur svårt det var att göra Pistols på en KB, provade 4 ggr och fjärde gången gick det om än lite vingligt men ändå, var inte alls så svårt som jag trodde! Finslipa det några gånger och sen prova med en KB i handen med få se om det går:) Mål ni vet, man behöver ständigt nya för att ta sig vidare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar