CrossFitness by Marie

tisdag 23 oktober 2012

Kettlebellpass



Inför gårdagens Kettlebell pass jag skulle ha på kvällen med tjejerna provade jag mig fram lite och kände på och fast planen inte var träning så blev jag så sugen och kunde inte låta bli så jag tog min 12 kg KB som fick bli lagom nu med mina kassa händer och körde;


Enarmssving hö 30s/ vä 30s *5

Snatch hö 30s/ vä 30s *5

Clean hö 30s / vä 30s *5


Lite för lång vila mellan varje övning då jag dukade kvällsmat och lagade den samtidigt (multitasking:) men jag blev ganska så svettig ändå, trots för lång vila och lite för låg vikt men lagom just nu.

Just nu är träningsnivån = noll för att vara mig då jag har alldeles för fullt upp och minsta lilla aktivitet får väl vara ett plus, snart ska det bli mer rutin på träning så gott det går då jag lyckats dragit på mig något i den ena foten också som smärtar under främre trampdynan när jag kliver på den så jag får låta bli belasta där så springa och hoppa tex är inte så bra just nu men det jag gjort mest den sista tiden pga mina händer som inte blir bra någongång, så imorgon är ett läkarbesök inbokat få se vad dom säger.


Gårdagens Kettlebellpass var lite annorlunda nu då vi börjat köra inne nu så man får tänka om lite med planeringen av passen då ytan är begränsad osv. Men jag fick ihop ett riktigt tufft pass åt dom som jag tror dom gillade och dom kämpade på riktigt bra!



Nu går det att fota igen när vi är inne och inte mörkt:), här kör tjejerna en par utmaning med Farmers walk och Burpees!




Är hemma och vabbar nu igen, detta eviga vabbande, har nog inte lyckats jobba en hel månad sen jag började efter föräldraledigheten. Nu har jag alla 3 hemma efter en misstänkt magsjuka i slutet av helgen och dom är pigga som mörtar och inte så stillsamma och lugna som man önskar utan härjar mest en massa, men det är bara bita ihop, imorgon får jag skicka iväg en av dom till skola iallafall.

Kanske kan klämma in ett kort pass idag med mellan medlande mellan barn och plockande av grejjer, hoppas- är riktigt Kettlebell sugen igen faktiskt:)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar