CrossFitness by Marie

fredag 30 december 2011

She Hulk?



Yes! Börjar känna mig stark igen!




Äntligen börjar min styrka komma tillbaka!
Har nog till och med gått upp något kilo efter julen och det måste jag om jag ska kunna bygga mer muskler och bli starkare.

Är glad efter mitt sena träningspass idag, jag gjorde ett pass jag gjorde för en vecka sen från Spartan Warrior som det inte blivit så mycket mer med tyvärr då jag inte kännt mig motiverad då jag inte haft många av redskapen dom använder sig av.

Jag gjorde passet som innehåller;

40 Clean & Jerk m 12 kg KB (frivändning och stöt)
200 m på crosstrainer (ska vara löpning men lite svårt inne i en lght)
10 Turkish Get Ups m 12 kg KB

20 Clean & Jerk
200 m crosstrainer
6 Turkish Get Ups

10 Clean & Jerk
100 m crosstrainer
2 Turkish Get Ups

Tiden då? Jo 16,10 sek, lite skillnad mot 19,22. Handlar nog mycket om tekniken att jag hade gjort TGU en gång förut nu så det gick snabbare, men ändå!


Vilodag hade jag igår men har tänkt att träna ett kort pass imorgon trots nyårsafton, men det är jag nog inte ensam om, eller?

Har ni nyårslöften?
Det har jag inte tänkt på än men jag vet absolut vad mitt borde vara, få se om jag tar tag i det nu.....Är ju väldigt målmedveten när det gäller träningen och envis men tyvärr inte alltid när det gäller andra saker.




5 kommentarer:

  1. Lycka till med nyårslöftet! KLART du grejar det, du har ju fixat det galant förut! /Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag har 19,07! Hoppas jag också förbättrar nästa gång. Vad stark du är!!!

    Vi har ett familjlöfte som familjen jobbat fram. Lycka till med ditt löfte!

    Gott Nytt 2012! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Spännande med icke-träningsrelaterade löften:-) Jag hoppas att ditt 2012 blir jättebra! Du har jättefin och stark kropp! Njut av det:-) Massor med kramar!!

    SvaraRadera
  4. Ja det är ju enda nackdelen med spartan programmet. Det krävs så mycket uttrustning Mycket kan man ju använda alternativa medel till, men inte alltid och ibland blir det bara för komlicerat för att det skall vara kul. Svårast tycker jag när det är fler än en skivstång inblndat. Mitt gym har bara en. Så om detär tex squats och mark i samma cirkel, ja då blir det svårt. Inte kul att köra marklyft med hantlar, man vill ju liksom ta i ordentligt och lyfta tungt. Jaja, hoppas de tänker lite mer på det.

    Bra jobb!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Tack tjejer o Gott nytt 2012!

    superSHero; ännu svårare när man tränar hemma o inte mer än hantlar o KBs, hoppas det kommer fler pass man kan göra. Gott nytt år!!

    SvaraRadera