CrossFitness by Marie

tisdag 4 september 2012

Klämmer in!!!






Laga lasange till familjen, bananomelett till mig för snabbt efter träningsmål och kladdkakesmet på G till Charlie  som fyller 2 år nästa vecka!!!




Mellan matlagning, bakning och badning av liten plutt så hann jag klämma in ett kort hemmapass med min 20 kgs KB lite lagom tufft sådär, ganska tungt men inte så fasligt intensivt.

Det är verkligen fullt upp jämt och hinner väldigt sällan in till boxen och träna, men är glad att få till något pass överhuvudtaget. 

Clean & Jerk

4 set* 2/2
3 set* 3/3
1 set* 4/4

Snatch

4 set* 4/4
3 set * 3/3


Lite läskigt att köra inne i hallen med en så pass tung Kettlebell, vågade mig inte på handbyte och hade problem med att öppna handen i Snatchen och Jerken vet inte om det är för klotets storlek eller varför......
har aldrig varit något problem tidigare.




 






Sen en liten Cirkel av;

12 Goblet squat
10 Sumo Deadlift High Pull
8 Pressar

4 varv


Det som låter och knäpper i filmen nedan är mina knän:) var inte tillräckligt uppvärmd tydligen.....

 






Avslutade med 2/2* 3 set Turkish Get ups.

Plus ett antal försök till att stå på händer fristående men det går inte alls så bra. Måste klara ett tag iallafall, är ju en gren i helgen!


Fasen har börjat fått halsont idag det sticks och gör ont att svälja, bara hoppas det inte bryter ut nu före helgen. Vore ju typiskt jag som oftast klarar mig.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar