CrossFitness by Marie

torsdag 6 september 2012

De går framåt juh!



När det gäller förkylningen så har täppheten släppt och nu rinner det i näsan istället men hellre det och halsontet känns inte av idag so far, min kropp känner sig ju inte sjuk och har massa energi som vill göras av med så funderar på en promenad åtminstone med Charlie som också är mycket piggare idag, svårt med att veta med barn, dom kan ju gå på fullvarv hemma men sen verka hängiga när dom är på förskolan.... just nu verkar han inte speciellt sjuk iallafall!


Handståendet/gåendet går lite framåt faktiskt tack vare Magdas tips och hjälp, alltså kunde ju inte komma upp till handstående knappt om jag inte stod mot väggen i innan måndagen, förutom när jag var barn då kunde jag stå lite på händer, men idag får jag till några sekunder och några steg innan jag ramlar ner.

Reglerna för den Workouten är att man ska stå inom en cirkel av 1,5 m i diameter, man får ej komma utanför den. man måste ha sina knän ovanför höften och fötter ovanför sina knän och man har 5 försök på sig inom 2 min etablera så lång tid som möjligt på händer....


En sak som är säker är att det behövs mycket av balans, styrka i armar och axlar och stark bål! Men det är absolut inte omöjligt, men kanske att hinna lära sig det riktigt bra tills helgen men några veckor så kan man springa på händer sen, skämt åsido-man blir bra på det man tränar på!
Måste försöka komma in till boxen en sväng ikväll och göra ett gäng lätta ryck och frivändningar med stöt så jag väcker muskelminnet lite och får igång rörelserna igen var ju ett tag sen jag gjorde det. Men ingen ansträngande träning.


Börjar känna mig taggad inför helgen även om jag är vettskrämd på ett vis med men jag har inga förväntningar på mig själv mer än att delta försöka ta mig igenom det så långt jag kan och försöka slippa komma allra sist iallafall:)

Det är en utmaning att delta och som jag ser det så har ju förbredelserna inför även om de absolut inte varit de bästa, (med en sommar boendes i husvagn långt från Crossfitens värld och ont om tid för träning öht med  familj med 3 barn, eget företag, vanligt jobb och en crossåkande grabb, som alla som har barn som tävlar motorcross vet tar enormt med tid men jag vet att jag är inte ensam om att inte haft de bästa förutsättningarna och det är det man får utgå från att man gör sitt eget allra bästa utifrån sina förutsättningar) så har dom förbredelserna gjort mig bättre, starkare, snabbare, explosivare, smidigare och lite tyngre på vågen:)



 Foto; Magdalena Björnsdotter




Det blev ett riktigt tufft pass åt dom igår kväll på CrossFitness passet, en styrkecirkel, backintervaller med baklängesjogg-jäkligt tufft och en par Wod mm.


Alla står i Planka utom en som ska kräla under utan sätta i benen..

Back to Basic- Skottkärran

"Plankfighten"


Tyvärr blir det bara kort från uppvärmningarna, hinner aldrig med sen nästan och så blir det svårt att ta kort i mörkret.

Älskar att planera alla pass i veckorna och se framför sig hur tufft det blir, hehehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar