CrossFitness by Marie

onsdag 19 september 2012

Ut och hoppa!!!!



Gårdagens träning blev utomhus och det är ju bara så härligt att träna ute, bäst att passa på så länge vädret tillåter.....


3 varv av ca 350 m löpning, 20 Burpees, 20 Box Jumps 3 min vila mellan varven.


Denna löpning alltså, att det ska vara så tungt! Körde tillsammans med Victor som drog ifrån i löpningen vilket var bra så jag fick jaga och öka tempot mot om jag kört själv men det han tog in i löpningen kom jag ikapp på Burpees och Box Jumps som han har det jobbigare med.

Var riktigt tufft sista varvet i löpningen framförallt.

Önskar jag var en sån lätt löpare som kan säga att jag med lätthet springer 1 mil, vilket jag gjort många ggr tidigare men aldrig upplevt att det känns lätt eller att man kan hålla ett bra tempo i......

I februari ska jag vara med på en träningshelg på Lugnet och träna löpteknik med Susanna Kallur och Torbjörn Eriksson, kanske finns hopp för mig med att förbättra mig där med proffshjälp:), Sveriges genom tidernas starkaste tyngdlyftare Anders Bergström mfl kommer lära oss bli bättre på de Olympiska lyften.

Detta ser jag verkligen framemot!



Jag fortsatte passet med Kettlebellintervaller- 40 svingar med 20 kg Kb vila 30 s, 20 Sumo deadlift high Pull 20 kg KB vila 30 s * 2 varv, 20 svingar vila 30 s, 15 Sumo deadlift High Pull (SDHP) vila 30 s*2 varv , 10 svingar vila 30 s, 10 SDHP*1 varv

Gaah, mina underarmar var totalt stumma och jag klarade knappt hålla kvar de 5 sista svingarna, så himla tungt!


Avslutade med 50 grodhopp (broadjumps) i följd- mjölksyra!!!!


Idag har jag träningsvärk i magen av alla tunga svingar:)




På mitt CrossFitness pass ikväll blev det en hel del Grodhopp blandat med en hel del Burpees och BoxJumps där med och mycket trötta armar blev det nog med misstänker jag, efter en hel del reps i Dips, Armhävningar och Fatman Pull Ups!

Visste ni att Taylana Fortunato (lång tjej) total 3a i Crossfit Games- 3e mest vältränade kvinna i världen hoppade 2,42 m i Broad Jump som var en av grenarna i Games, mitt längsta Broad Jump jag har mätt iallafall var ganska precis 2 meter och när jag söker på världens längsta hittar jag en norsk man som hoppat 371 cm!!! Hur fasen går det till? Har nog tränat en del....:)

Hur långt kan du hoppa?


Grodhopp- BroadJump En basic övning men som ger massor, benstyrka, rumpträning, explosivitet och hjärtat får jobba om man kör ett gäng, antíngen som dom är eller kombinerar med löpning eller någon övning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar