CrossFitness by Marie

söndag 23 september 2012

Inte som man tänkt sig:(


Ibland går det inte som man tänkt sig och KM slutade i något helt annat än vad jag tänkt mig...

Jag tog mig igenom Frivändningsstegen men det var allt.

Jag klarade 60 kg- nytt PR och när jag gav mig på nästa steg 65 kg gick det åt skogen och jag kommer faktiskt inte ihåg riktigt hur det gick till men i vändningen smällde stången ner över handleder och händer och armbågarna tog stopp mot låren så mina handleder och händer fick ta hela smällen och det gjorde jävulskt ont. Blev nog chockad för jag började göra Burpees som var utslagsmomentet, fast jag inte kunde stödja på händerna utan la mig med underarmarna i och några av de sista Burpeesarna satte jag tom i händerna trots smärtan, var väl chockad och full av adrenalin så jag inte tänkte klart:)

Efter gjorde det så ont att det svartnade för ögonen för några sekunder och jag kunde inte ens använda händerna för att skriva då jag dömde en annan i KMet.

Det tog ett tag innan jag fattade att det inte skulle bli något mer tävlande för mig att det bara blev värre och inte bättre.

Jag har inte orkat åka in och kolla upp händerna för jag tror inget är brutet då borde det bli blått och göra mer ont.
Den högra handen är värre än vänstra och mer svullen ser ut som en köttbulle och vad begränsad man blir när man inte kan använda sina händer som vanligt, jag kan använda dom men har ingen kraft i dom så jag kan knappt slå på en kran, öppna bildörren eller köra bil, klä mig mm och sen gör det ju ont och värker:(


Blää vilket skit!

Men jag hoppas det inte är något långvarigt utan blir bra av sig självt och då får jag vara glad att det gick så pass bra ändå.....


Hejdå den sortens träning på ett tag, får jobba med konditionen istället.





1 kommentar: