CrossFitness by Marie

lördag 2 februari 2013

1-0 Jag vs frivändnings rädslan



Testdag 2, ätit massa onyttigt som kanske iallafall gett mycket energi och jag kände mig fräsch i kroppen efter gårdagen, lite trött i axlar bara.

Har grubblat på detta pass sen i torsdag då det kom upp med Frivändningstege som jag bytte ut till 1RM då ingångsvikten var mitt gamla PR -60 kg.
Frivändningstege väcker minnen från september då jag skadade mig i just en sådan på vikten 65 kg, har försökt tänka positivt och jag vet att tankes kraft är väldigt mycket men började redan på 57,5 kg att känna mig osäker och på 60 kg blev tekniken sämre jag kommer ner för djupt och får riktigt tungt att ta mig upp och långsam i armbågarna. Tänkte att jag måste ju iallfall prova 62,5 kg och det gick! Men samma dåliga teknik och för mycket tvekan så där stannade jag med ett nytt PR iallafall!


Nästa helg ska jag slipa på tekniken då det är dags för Peak your Performance i Falun, ska bli så kul att få lära sig mer om dessa svår behärskade övningar:)





Wod

15-12-9

35 kg Powercleans
Laterala burpees (Burpee-hoppa över stången i sidled)

Vila 10 min


15-12-9

35 kg Powercleans
Laterala burpees (Burpee-hoppa över stången i sidled)



Min tider 5,35 och 5,30, krånglade på och av med bältet i första men skippade det i den andra men var då rejält sliten. Om man jämför med dom duktiga inom detta är tiderna helkassa de låg på 2-3,5 min bland tjejerna men jag går efter min förutsättningar med mycket begränsad träning med skivstång och sen tror jag att om jag kört med någon hade jag kunnat piska upp tiden litegrann, lite opepp att bara köra själv känner jag ......


Morgondagens test kommer bli en rejäl utmaning att ens ta sig igenom RX vi får se hur det känns imorgon om jag kanske måste skala en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar