CrossFitness by Marie

onsdag 20 februari 2013

Marklyft - så bra!!



Jag fortsätter göra det jag hinner i träningsväg vilket inte är mycket men något iallafall:) igår kväll tänkte jag först bara köra lite bål för klockan var 22 och det är verkligen ingen bra träningstid men jag behöver jobba med mina muskler för att må bra så är det bara och även om jag varit hemma och vabbat 3 dagar så har jag varit tvungen att köra på så gott det gott med att packa grejer och packa upp och sen har jag förstås varit med lilleplutt som är sjuk men alldeles för lite så mitt mammahjärta värkt av dåligt samvete.

Men efter en massa Fällknivar och dynamiska Plankor så blev det ett gäng Armhävningar och KB Pressar och lite Goblet squats. Det ger mersmak men klockan 22.15 är ju sovdags mer eller mindre så jag gav mig där.

Idag tog jag mig 20 minuter före Kettlebell träningen och körde Marklyft 4*5 set på 77 kg och Frontsquats 3*3 set på 57 kg, ouppvärmd och allt men det fick bli så och det är drygt på ett vis att inte känna sig klar och färdigtränad men man får vara glad för det lilla ibland, snart har allt lugnat ner sig och det finns mer tid igen!!



Marklyft förresten vilken grym övning detta är - rolig och tung och man kan verkligen lyfta och göra sig av med massa frustration i dom och sen engagerar den så många av kroppens muskler!! Kolla bilden... Skulle vilja lägga till magmusklerna också, lyfter man tungt så är det svårt att INTE använda dom i lyften.

Det är powerkänsla att kunna lyfta sin dubbla kroppsvikt från golvet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar