CrossFitness by Marie

måndag 11 februari 2013

Wake up call!



Söndagen började vi med tyngdlyftning med Anders Bergström och Sara Ghavami som blev ett riktigt uppvaknande när det gäller Ryck att det ska vara lätt och inte så forcerat och det kändes lätt som en plätt när jag Snatchade 30 kg och nu provade jag inte tyngre men känslan var att 40 kg i princip skulle vara lika lätt och det var en härlig känsla att något som varit så svårt tidigare kändes så lätt och avslappnat. Grymt!




Ryck och stöt -Clean & Jerk fick inte samma aha känsla men jag var millimeterar från att klara 60 kg för första gången men tyvärr var jag lite stressad då vi skulle på föreläsningen så jag glömde ett viktigt moment innan stöten och det var det som skiljde dom millimeterarna från att komma upp. Nu längtar jag helt galet efter att gå ner och prova på det jag lärt mig i lugn och ro och se om det finns kvar! Man önskar vi fått några timmar till med dessa grymma instruktörer.




Föreläsningen med Claes Björling var intressant, om Smart träning och att våga vila som jag med tycker är viktigt och innehöll även många andra intressanta poänger, sen pratade Anders Olsson om Andning vilket också var intressant som många ggr glöms av hur viktigt det är i träningen med andningen.






Ikväll fick mitt duktiga Kettlebell gäng smaka på Filthy fifty en Wod med 500 reps 50 st av 10 olika övningar, jag gjorde dock om och ändrade till övningar som vi hade utrustning för men dom var helt grymma och tog sig allihopa igenom den vissa mer illamående än andra:) Så kul att se alla kämpa till sista repetition!


Dom grymma instruktörerna på Peak your performance


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar