CrossFitness by Marie

söndag 10 februari 2013

Lärorik helg


En sån bra helg, lärt mig massor inom både styrkelyft (marklyft, knäböj) och tyngdlyftning (ryck och stöt) men något helt nytt var löpskolningen vi hade med Sanna Kallur och hennes tränare Torbjörn "Grycksboexpressen", kul och nyttigt men svårt.

Vi utförde med ovannämnda överträningstester som hopptest - stillastående jämfotahopp(Broadjump ) i sandlådan för längdhopp, Sanna Kallur hoppade 2,49 m har jag för mig, jag hoppade 2,17 m men tappade balansen i landningen och slog i rumpan.

Vi fick även köra "idioten" test vilket var riktigt jobbigt men kul fast jag fick mer ont under min vänster fot som jag har lite problem med.

Styrkelyft där skulle jag försöka mig på ett nytt PR i knäböj och jag tangerade mitt gamla PR på 85 kg men på 87,5 kg var det stopp, gjorde 2 försök men jag kommer ner så djupt och tar mig inte upp det minsta lilla, skulle behöva stanna lite lite längre upp där jag inte tappar anspänningen i rumpa och baksida lår.... Men har inte kört bakböj på evigheter nu och man blir stark i det man tränar så de är väl dags igen kanske:)

Marklyft där tog det stopp redan vid 110 kg igår och de 120 kg jag har i gammalt PR kändes långt bort igår men jag tror det är stor skillnad på tävling och träning man har inte adrenalin på samma vis.

Men fick bra tips för starten i Marklyft som ska provas.


Gårdagen avslutades med ett tufft bålpass med medicinbollar.



Trött i kroppen men nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar