CrossFitness by Marie

fredag 22 februari 2013

Dags att lassa på mer vikt?:)



Träning i källargymmet idag och fortfarande ingen flåsträning gjord men är glad att få till träning alls just nu med flytt som pågår än...


Snatch upp 31 kg det kändes riktigt bra och är laddad att börja lassa på lite mer vikt och se hur det går då...

Press 5*31 kg, 3*35 kg, 1*37 kg
Är svag i pressar vet inte om min teknik är dålig eller bara svag.


Close grip Benchpress 5*37 kg, 5*47 kg, 1*51 kg räknade fel på procenten på första så det blev för lätt.
51 kg var 92,5 % av mitt Max som jag gjorde för 1 år sen ca på 55 kg och det var i Floor press med vanligt grepp, kändes relativt lätt så där kan det finnas mer att hämta:)

Frontsquat 5*55 kg, 3*62 kg, 1*67 kg, hade inte räknat ut procenten innan så det blev lite hur som och blev högre än procenten sa men 67 kg kändes inte så tungt så där finns nog mer i mina ben än mina 70 kg som är mitt Max sen i somras.


Kör ni på samma vikter jämt vid samma övningar eller tänker ni på att de sista repsen ska vara riktigt TUNGA??




Tredje gången den här veckan jag äter tomatsalsan som är en återkommande favorit hos mig, tomater, färsk chili, vitlök och basilika, olivolja, någon droppe citronolivolja, salt och svartpeppar- mums!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar