CrossFitness by Marie

torsdag 7 februari 2013

Long time no see!!!



Det har blivit många dagars vila för min del, ont om tid, helt slut efter jobbet och trasiga händer som måste bli bättre tills helgens träningsevent på Lugnet är orsakerna.

Idag blev en vab dag (igen) med en liten stackare som kräktes i bilen när vi skulle gå in på förskolan imorse:/ stackarn har varit så trött och slut och sovit flera timmar på dagen så idag har jag hunnit med träning fast jag inte hade tänkt mig det då dagen skulle vara en väldigt lång jobbdag egentligen.

Tänkte köra MKs måndagspass så gott det gick men byta ut skivstången mot Kettlebell och köra Snatchar och Clean & Jerk men trots tejpad hand så gick det inte, fick inget grepp och det gjorde ont så jag skippade dom.

Jag körde:

Superset

15 Goblet squats m 20 kg Kb 
4/4 Enarmspress m hantel 14,5 kg (första gången jag klarar så många reps på den vikten på vänstern:)
 *5 set


Viktade strikta Pullups med omvänt grepp-handflatorna mot mig 2,75 kg-3+3, 2 kg 3+3+3


Woden skulle vara helst 6 t efter styrkepasset och 4 varv m 10 min vila mellan men jag hade inte tid för det så jag körde bara 2 varv m 5 min vila mellan.


30 DU (jag gjorde 60 singelhopp)
12 Thrusters 35kg/25kg ( 20 kg Kb för mig)
12 TTB ( handen sprack upp igen efter 4 st och då bytte jag till fällknivar istället)
12 OHS 35kg/25kg (gjorde med 1 st 20 kg KB 6 höger 6 vänster)
12 CTB/COVP (blev ringrodd pga av den sönderslitna handen)
12 PS 35kg/25kg ( ingen stång men tänkte köra KB Snatch men pga handen så bytte jag till 4 Ringdips istället)
12 HSPU 
30 DU  (jag gjorde 60 singelhopp)

Första varvet krångel med övningar som jag inte klarade av m handen tog 7.25 min andra varvet 6.50 min.
Jobbiga övningar och kände mig väldigt tung och seg idag, för lång vila kanske....


Nu är det bara att hålla tummarna att jag inte åker på magsjukan så jag missar träningshelgen, det får bara inte hända:/

Korvstroganoff med ratatoullie

Hade iallfall tid att laga lunch idag vilket var tur då det blivit omelette till lunch 2 dagar i rad vilket blir lite tradigt....
Gjorde korvstroganoff på korv med hög kötthalt 72%, lite matvete till det och en hemkokt ratatouille på cocktailtomater, rödlök, vitlök och champinjoner var vad som fanns hemma. Blev också en bönsallad till det. Mmm jag älskar verkligen korvstroganoff och barnen med men tyvärr inte sambon:(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar