CrossFitness by Marie

tisdag 23 april 2013

Inspiration till korta effektiva träningspass



Igår förmiddag höll jag Boot camp för Mammor och igår fick dom jobba på lite mer än tidigare pass nu då dom börjar bli lite varma i kläderna, dom slet hårt mammorna och jag planerar verkligen för att de innan semestrarna i sommar ska ha blivit riktigt starka mammor! Att jobba med mammor är så kul för resultaten är så snabbt synbara på kort tid.


Här jobbar vi med benstyrka och rumpa :)


Att jobba med träning betyder också att jag ibland tränar på arbetstid vilket inte är helt fel, upplägg måste provas :) Jag har dock mycket jobb så det blev ett kort pass som fokuserade på att jobba i tempo.

3 olika Amraps av olika övningar en del tunga andra explosiva en del väldigt flåsiga, ingen av dom någon längre stund utan all in under kort tid sen vila.

7 min Amrap

8 Thrusters 20 kg Kb
5/5 Step up m 1 ben i taget 20 kg KB
3/3 Clean & Jerk 20 kg KB

Vila 3 min

8 min Amrap

15 fatman Pullups - räckhäv
15 Fällknivar
10 Burpees

Vila 3 min

7 min Amrap

10 Boxjumps
15 Höga svingar 20 kg KB
3/3 Snatch 20 kg KB


Inte ens 30 min med vilan inräknad sen några minuters uppvärmning innan gjorde jag visserligen.....
Tungt och flåsigt som bara den, flåset alltså att det ska vara så svårt att få ett bra sådant.

Här har ni pass som inte tar lång tid och kan köras ute eller inne, no excuses!!!



Efter jag haft Kettlebellpasset på kvällen så stannade jag kvar och tränade lite handstående och körde sen 5 set med 10 Strikta Hspu (dock med liten kudde under huvudet) och  5/5 Pistols och båda övningarna var längesen jag körde och det märktes, idag har jag rejäl träningsvärk i rumpan så Pistols tog rejält visst :) Dags att börja träna mer på Pistols igen, känns som att jag är långt ifrån den formen på bilden när det gäller Pistols, men det var nog bara ca 6 månader sen jag tog kortet nedan. Det man tränar blir man bra på och gör man det inte märks det:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar