CrossFitness by Marie

torsdag 4 april 2013

Övningstips för ben och rumpa



I tisdags var jag till utegymmet igen och värmde upp med lite jogg före sen jobbade jag i Trisets med bröst, ben, rygg och mage.

4 set
5 Liggande Bröstflyes
7 Bänkpress
3 Armhävningar m klapp

4 set
10/10 Höga step up 1 ben kvar på bänk
15/15 Långa och djupa Utfall (filmen)
4 Långa Grodhopp


Filmen visar långa och djupa utfall som blir tungt med många repetitioner ett bra alt när man inte använder vikter, jag orkade inte släpa mina klot till utegymmet och ökade då på reps i kroppsviktsövningarna för att nå effekt och dessa utfall har jag känninga va idag med kan jag säga tog bra på insida lår med märkte jag :)
Tänk på att räta upp dig, upp med bröstet och bredda klivet lite så det är ca 1,5 decimeter mellan fötterna, knäna pekar rakt fram och tryck dig upp.







4 set
3 Pullups
7 T-Rodd
20 Back extensions


4 set
5 L sit i Dipsställning
15 Fällkniv
3 Kålmask till Superplanka


Avslutade med ca 2 km jogg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar