CrossFitness by Marie

onsdag 10 april 2013

Remember!



Man får vara glad för det lilla, igår ett sent minipass hemma i vardagsrummet med Kettlebell intervaller:


Höga KB svingar 20 kg 1 min
Vila 30 s
* 6

Snatch höger 16 kg 30 s
Vila 15 s
Snatch vänster 16 kg 30 s
Vila 15 s
*4


10 Thrusters 20 kg KB
10 Fällkniv
5/5 Utfall m 20 kg KB
*3

Jag blev helt död i armarna av svingarna och även flåset visade sig vara helt borta, shit!!!


Men jag är taggad att få upp flåset igen och idag tog jag mig en löptur på rasten på jobbet, 30 min är vad man har och då ska jag även byta om före och efter (duscha hinns inte, lite ofräsch får man vara:), valde intervaller of course :) jogg först ca 5 min sen 2 min intervaller med 1 min vila mellan * 5 st sen avslutade med en Tabata löpning,  tungt och andas och mjölksyra men skönt efter och nu ännu mer taggad till att förbättra konditonen.

Hade CrossFitnesspass ute ikväll första för året och dom fick köra Trappintervaller bla och jag blev så sugen på Trappintervaller sjukt nog så det får bli nästa intervallpass för mig....


Alla har vi svackor ibland och jag har nog precis tagit mig ur en träningssvacka och känner mig mer taggad än på länge och ska jag delta i MK Open i Juni är det nog dags att börja jobba lite :)



Måste påminna sig om detta ibland :)


Ingen annan bestämmer !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar