CrossFitness by Marie

lördag 27 april 2013

Try losing?


Cross även hela denna helg, läger den här gången och det är lite lugnare än tävling då det är full rulle hela tiden. Så idag passade det bra med ett löppass igen och jag valde intervaller som vanligt, jag är rädd för distanser tydligen, tom 5 km känns skitjobbigt psykiskt av någon anledning.

Man ska ju utmana sig själv så det är väl vad jag borde göra- springa 1 mil typ. Vi får se när jag tar tag i det...;)


10 *1 min intervaller m 30 s vila mellan. Vid den 7e började jag få känningar i vänsterknäet inga stora men det påverkade ändå löpsteget som blev spänt och kortare. Den sista intervallen kändes det mindre i knäet så jag körde även en Tabata löpning efter.

Vila 4 min sen en Tabata löpning och de 2 sista var så sjukt jobbiga att jag verkligen ville ge upp och skita i resten men fasen heller, det tänker jag inte göra!!!

Sen Fällknivar, Armhävningar, Dynamisk planka 20* 5 set.


Längesen jag gjorde så många Armhävningar och att jag en gång i tiden klarat göra 100 st på rad känns långt bort blev helt förstörd av dessa 20* 5 set och jag är en del starkare nu än då men tyngre också och man blir bra på de man tränar på (jo!)



Favoritlunchen när vi är ute på cross är Kycklingfilé med sallad som idag bestod av babyspenat, ruccola, babyplommontomater, oliver, rödlök, äpple, olivolja, flingsalt och svartpeppar och kall sås på 0,1% kvarg med vitlök, olivolja, flingsalt och svartpeppar och till barnen serverar jag pasta till. Lättlagat, proteinrikt, med lite bra fetter som hela familjen gillar och resterna är lika goda dagarna efter och passar bra till mat på resande fot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar