CrossFitness by Marie

måndag 15 april 2013

Träningsglädje!!!



Trotsade min träningsvärkande kropp igår och gjorde ett pass i källargymmet. Var stel och allmänt öm i musklerna så det blev en lång uppvärmning och när jag blev varm i kläderna kändes det helt ok...

Började med Snatch 6 @17 kg, 6@ 27 kg, 6@ 31 kg, 6@ 36 kg och det kändes bra i nästan alla reps förutom de 2 första på 36 kg då jag blir en fegis och inte vågar dyka under stången utan det blir en Power Snatch istället.

Sen Backsquats 7@ 47 kg, 10@ 57 kg, 5@67 kg, 3@ 70 kg, sen skulle jag göra 2@ 74 kg men det blev bara 1, mina ben vek sig och sa att det var nog!

3 varv av;
8 Overheadsquats 32 kg
4/4 Kettlebell Snatch 20 kg
8 Burpees

Tungt med OHS den sista repetitionen på sista varvet höll jag på att tappa stången, det är lite problem med min högra handled fortfarande i OHS och i tunga Snatchar, men tror det ändå går åt rätt iallafall.
Känner även av min handled på vänster sida i Kb Snatch med tyngre vikter, konstigt att det är vänster då för den känner jag aldrig av annars.



Sen sprang jag hem och en liten bit extra ca 1,5 km men det gick knappt för träningsvärken i ryggen efter Marklyften på lördagen, jäklar alltså kändes som jag sprang på stället och inte tog mig framåt.


Men jag är igång och jag älskar min träning igen!



Idag vilar jag och tränar istället Mammor på förmiddagen på Boot camp för mammor, kul att säsongen är igång igen!

Ikväll blir det Kettlebell träning för min grupp och jag sitter och jobbar nya utmaningar åt dom.




Mitt favvoklot var med i träningspasset igår





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar