CrossFitness by Marie

måndag 1 april 2013

Årets första Uteträning i Belgien


Befinner mig just nu i ett kallt och inte alls vårigt Belgien som vi hade hoppats på men det snöar och regnar iallafall inte och är torrt i backen så det är ju alltid något.

Mest är det ju cross som gäller här men jag körde ett pass på campingens utegym igår, det blev lite bänkpress, rodd bla och sen en Amrap på 10 min med:

10 BoxJumps
3 Pullups
3 Dips

Pullups var väldigt svårt med en alldeles för tjock stång så det gick inte att få ett bra tag så Kippade gick inte det vågade jag inte då skulle jag nog tappat greppet helt, så det blev något mellanting mellan strikta och kippade,  på slutet var det tufft och det blev med handflatorna mot mig istället lite lättare men fortfarande inget grepp.



Pullups


T-rodd

Dips




Sen avslutade jag med 6 st spurter på ca 60 meter, första löpningen alls på väldigt länge och tanken är att det ska bli fler här nere.
Idag vilade jag då jag drack lite vin igår och har inte känt mig helt på topp och att träna när kroppen är uttorkad är ju bara dumt och har ju ingen vits, att straffa sig med träning för att man druckit eller ätit mer eller något man inte borde det är ju bara ett ångestframkallande beteende som gör att man ser på träning som ett slags straff, jag ser träningen som njutning och ibland som lyx att kunna göra ett långt pass att unna sig tiden till det...

Idag har jag stans träningsvärk i underarmarna och triceps känner mig helt trasig :)



När jag såg vad Open wod 13.4 var blev jag riktigt sugen att köra den även om jag inte är duktig på Toes to bar alls och blir ofta helt stum i armarna och kan inte hålla i stången efter ett tag men Clean & Jerk är riktigt kul även om jag inte klarar hålla så högt tempo i dom, det blir kortslutning när det går för fort och rörelserna flyter inte ihop för mig. 43 kg på stången eller 42,5 kg efter vårat måttsystem blir efter några reps riktigt tungt det vet jag men ändå så lockar den. I Antwerpen som inte ligger jättelångt härifrån ska det finnas en Cf box får se om jag kan ta mig dit någon gång under veckan..... Annars får jag köra med Kettlebell och  Ringar (Toes to Rings) istället för i räcke.

Nu är det bara 1 Wod kvar få se vad den innehåller.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar