CrossFitness by Marie

fredag 3 maj 2013

Filmer med kombinationsövningar



På rasten på jobbet igår joggade jag en sväng ca 25 min på elljusspåret kom ca 4,3 km och det var ett lugnt och behagligt tempo som jag höll har känt av halsen 2 dagar nu så vill inte komma upp i för hög puls.
Det är det längsta jag sprungit/joggat på länge och det var ju inte så farligt tråkigt ändå, gillar att springa i skogen och tycker asfaltsnötande är tråkigt och får ofta känningar i knäna då så skogen är ett bättre alternativ även om man inte kan hålla samma tempo som efter asfalt då.

Nästa vända kanske jag kan komma upp i några kilometer till om jag har lite mer tid på mig än rasten.


På kvällen sen behövde jag lyfta lite tungt igen så jag körde 5 set med Enarmspressar med 4 reps med 16 kg KB mellan tvättvikandet och jag har ju när jag kollar tillbaka blivít mycket starkare i denna övning, många kilon har jag ökat med i denna övning, ibland svarar min kropp väldigt bra!






Halsen lite sämre idag med kraxig röst men pigg i övrigt så jag skippade höja upp pulsen idag med och körde tunga styrkeövningar blandat med bålövningar och rörlighetsövningar hemma.

Jag gillar kombinationsövningar och Plankan + armhävning + rotation (filmen) är en bra kombinationsövning jag gillar att köra som jobbar med stora delar av överkroppen och mycket bål får jobba i den, det gäller att fixa hålla balansen och tight kropp. Om man tycker det är svårt att hålla balansen är ett tips att använda kantiga hantlar istället för runda som lätt kan rulla iväg om man inte har styrkan i kroppen riktigt. Idag körde jag den med 10,5 kgs hantlar 3 reps/ sida * 4 set.







10 Fällknivar
12 Plankan med sidoförflyttning
*4 set

5 Tricepspressar med 16 kg KB
5 Halo 16 kg KB (filmen visar dessa 2 övningar, satte inte ner klotet mellan övningarna i varje set och mina triceps brändes riktigt rejält)
* 4 set





Windmill 3/3 16 kg KB
Step up åt sidan m 1 ben 6/6 16 kg KB
* 4 set




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar