CrossFitness by Marie

söndag 12 maj 2013

Skön långhelg i husvagnen





I förrgår blev det ett snabbt pass under tiden sambon grillade, först uppvärmning med 20 kgs klotet, Pressar, SDHP och Rodd i några set sen lite Pistols träning på Kettlebell och Armhävning med Klapp träning.




Sen en Amrap på 8 min av:

20 kg KB Clean & Jerk 3/3
5 Goblet squat 20 kg KB
6 Burpees

Vila 4 min sen Amrap 11 min av:

12 Höga KB svingar 20 kg
2 Shuttlerun ca 30 m st

Puhh vad tufft det är att springa och sen svinga direkt, pulsen skjuter i höjden direkt..... stumma underarmar de sista 2 varven också.



Har problem att klara av Pistols på KB på högra benet, men vänstra funkar...

Explosiva armhävningar med klapp

 


Glatt överraskad fick jag med mig sambon på gymmet som låg brevid campingen igår och härligt med skivstången igen men ett gym går inte att jämföra med en Crossfit box och jag saknade chinsräcke iallafall men jag använde smithmaskinen på högsta som var lite lågt ändå men bättre än inget alls.

Jag började med 4 Backsquats på 62 kg med 7 parallella  Rodd i Trx i 5 Superset.

I superset
1 Clean & Jerk 42 kg
4 Pullups
* 6


I superset
3 Marklyft 82 kg
3/3 Hantelsnatch 20 kg
*5

I superset
6 OHS 32 kg
4 Toes to bar
*4


Min sambo som bara tränar sporadiskt ville väldigt gärna bräcka mitt senaste PR i Marklyft127,5 kg och lyfte igår 132 kg men tekniken finns det en hel del att jobba på, men jag tänker inte låta han ha det så länga få se när det blir tillfälle för ett nyt PR försök :)


Mycket grillat blir det när man campar, godast är ändå alla grönsaker!

Haft en toppen långhelg i husvagnen med familjen, inte en massa måsten bara gjort det vi känt för och njutit av god mat och härligt väder........

2 kommentarer: