CrossFitness by Marie

fredag 17 maj 2013

Pullups lycka!!



Sen jag släppte måstet att träna långa pass i boxen har jag ju fått till så mycket fler pass i veckan även om dom är korta ger dom mycket vilket märks på konditionen framförallt.

Sen när jag vet att min tid är mycket begränsad så tar jag tillfällen som rast på jobbet på förskolan i akt och tränar ofta korta intensiva pass då som jag kan komplettera med styrka hemma sen.

I onsdags körde jag Backintervaller på rasten, 20 min blev det i en ännu längre backe den här gången.

I torsdags körde jag ett styrkepass hemma.


Plankan + Armhävning + Rotation m hantel 13,5 kg, var sjukt tungt så jag gjorde få reps 2 per sida men tänker på för några år sen gjorde jag den med några få kg bara. Har hänt en hel del där:)
Planka med 20 Benlyft
*4


10 djupa utfall med hantlar
4 Peak på boll med 6 åsnearmhävningar
*4

Ground to overhead med hantlar 13,5 kg hantlar
25 Armhävningar
*4


Snacka om att mina axlar var mos och brändes under passet och gör fortfarande!


Avslutade med att testa amap 1 min KB svingar och vila 10 s sen amap 50 s av knäböjshopp, det är ju en del av passen på MK Open och det är ju 2 saker jag ändå kan så då ska jag se till att klara många också!

Det går ju inte att göra hur fort och många som helst för det finns ju såklart regler för utsträckta höfter och djup i knäböjen och i svingarna får jag träna på att jobba med mer sträckta armar då man i Crossfit har i mitt tycke knasiga regler att i ryska svingar ska man inte jobba nära kroppen som man enligt Spartan bl.a. som jag utbildat mig hos ska göra för att skydda sig mot onödiga skador och påfrestningar som det blir av att jobba i ytterläge i lederna. Men tyvärr så bestämmer jag inte utförande reglerna så det är bara att rätta sig in i ledet :) men Crossfit har ju en del att lära i vissa grenar för att minska skaderisken.


Igår startade ju Regionals i Danmark och det ser bra ut för flera svenskar och även Måndagsklubben Faluns lag ligger bra till!


Igår tränade jag mina starka mammor på morgonen som gör såna framsteg vecka för vecka, så kul att se vilka skillnader i styrka, uthållighet och teknik.

Själv gjorde jag ett kort pass med 14 min trappintervaller några längder Bearcrawl och vägen tillbaka till bilen hoppade jag Grodhopp vilket blev 40 st och mina ben var rejält shaky sen kan jag säga:)

Hemma tog jag små minipauser från datorn och gjorde några set med Chest to bar som jag nu fixar några st med handflatan mot mig och Pullups.

Min snälla sambo satte upp den fina pullupstången igår och för mig är det äkta lycka :) den blev perfekt och jag tyckte det kändes så lätt att göra Pullups mm i den mot vad det brukar kännas och jag konstaterade att stången är lite smalare vilket gör det mycket lättare för mig med mina små händer och korta fingrar...

Parövning med plankan, kräla under, kliva över- jobbig kan jag lova!



Bålövning -stå på alla 4 och sträcka ut motsatt ben o arm

Utfallsgång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar