CrossFitness by Marie

måndag 27 maj 2013

Träningsglädje!



Nu har jag vilat 3 hela dagar från träning och kände mig så sugen på träning men alltså det känns inte helt 100 jag blir trött så himla fort och klarar inte av att ligga på hög puls riktigt. Så irriterande!!!

Körde ett sista pass med skivstången före helgen och nötte på med Snatcharna som kändes rätt ok men för dåligt fokus idag med 3 barn med när jag tränade och trött fort så jag provade 40 kg 1 gång vilket gick bra sen sänkte jag ner vikten igen och jobbade på med 35 kg.

Sen blev det massa Clean & Jerk upp till 45 kg och 12 reps på den vikten men mina ben tar slut direkt fast det känns lätt att få upp stången så att ta mig ur squaten är tungt, vet inte riktigt det är ju ingen direkt vikt och jag är ju relativt benstark men sen skulle jag kunna låta bli att gå så himla djupt vet jag för jag är onödigt djupt ner men det är svårt att bromsa tycker jag.

Sen körde jag :

21 Marklyft 45 kg
21 Burpees
15 Squatclean 45 kg
15 Fällknivar
9 Snatch 30 kg


Gjorde det sakta och ändå höll jag på att gå under, min ben skakade, squatcleans var en marddröm och fick dela i 4 or, vad sjutton vad frusterande!

Känner att om jag ska vara med i helgen är det lika bra att hålla igång nu och se vad som händer även om det blir lugna pass tisdag och onsdag så tänker jag inte vila helt det får bli som det blir nu får vi se.


Senare hemma körde jag 4*5 reps strikta Pullups sen 40 Ryska svingar 20 kg KB med 40 Knäböjshopp i 3 st Superset.


Känns iallafall skönt nu på kvällen att känna att kroppen fått jobba lite igen.




I förmiddags tränade jag mina duktiga mammor i regnet och jag tänker ofta tanken att de som inte är mammor själva kan nog inte förstå vilket tålamod och vilja man har när man är mamma och tränar med barnet med sig, inte alla skulle fixa träna med ibland kinkiga barn som hänger i benen, vill ammas mitt i passet eller bara vill vara nära mamma och gosa och så kanske man som mamma inte får sova mer än 1-2 timmar åt gången per natt och egentligen skulle kunna lägga denna tid på att försöka sova om barnet somnar, men de väljer att träna och gör det efter de förutsättningar som de har och för det tycker jag att dom är såna riktiga hjältar!!!

Min kompis som tränar i Boot camp för Mammor gruppen skrev till mig på FB nyss:

Det är en sån underbar känsla när man verkligen VILL träna! Ser fram emot alla pass. Och blir så glad när jag känner resultat. Detta är helt din förtjänst, Marie Javanainen! Tack för att du gett mig träningsglädje!  

Jag blir verkligen så varm i hjärtat av det då det är min mission med mina träningsgrupper, att sprida träningsglädje och att även den som inte tränat tidigare ska kunna längta efter nästa pass och prioritera bort annat för att de just vill träna då! Och att man själv märker sina resultat inte bara utseendemässiga utan att man blivit mycket starkare och det märks av både i träningen och vardagen.



Mina andra tjejer som tränade Kettlebells nu på kvällen imponerar dom med med sina stora framsteg och dom är riktigt vältränade och ja jag ligger nog i lä när det gäller uthålligheten dom har!
Ikväll fick dom göra ett tungt pass med mycket tung styrka.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar