CrossFitness by Marie

torsdag 2 maj 2013

Backsquats



Längesen jag besökte boxen nu men tiden att åka in dit o sammanlagt vara borta ca 2 tim med resa det finns inte längre knappt, inte ens 1 gång i veckan får jag till där och jag dragit på det länge nu men idag sa jag upp mitt medlemskap. Känns jobbigt men ändå skönt att slippa stressen över pass som aldrig blir av och en väldigt hög medlemsavgift blir det ju då när man aldrig utnyttjar den. Tyvärr är CrossFit medlemskap mycket dyrare än vanligt gymmedlemskap av förståeliga skäl också. Men jag ska ju såklart inte sluta och träna för det utan har tänkt att träna i Falun i Lugnethallen de få ggr jag kan komma iväg och kan då betala gång för gång vilket känns mer rimligt, men min tanke för framtiden är en egen lokal där jag kan ha en egen box och träna när jag vill och kan. Än så länge är det en bit kvar dit men inom en inte alltför lång tid hoppas jag ha det.


Igår blev det efter en lång rörlighetsuppvärmning muscel up träning med gummiband, som gick sådär hade tappat lite märkte jag.

Sen Snatchar och det tog stopp vid 35 kg och jag vet inte vad jag pysslar med riktigt, glömmer att gå under stången tex... Men gav mig inte och fick till någon rätt hyfsad av 5 st typ.

Gav mig på Backsquats sen med 3 strikta Pullups i Superset, benen kändes lite tunga och sega så gjorde inte så många reps på varje vikt utan ökade upp ganska snabbt och la på 82,5 kg som mest, var lite feg när jag körde själv och sen kändes benen inte så pigga som sagt....
De sista seten blev det 6-7 Kipping Pullups istället, tung i strikta Pullupsen och utan stång hemma blir det sällan träning på dessa så nu måste vi ta tag i det och sätta upp här hemma!


Avslutade med en liten Amrap 8 min:

6 Marklyft 80 kg
4 Toes to bar
2 Dips

Jag klarade inte en enda Dips sista varvet, gaah vad arg jag blir, tränat för lite på dom och var slut av Muscel up träningen i början av passet.


Härlig känsla efter passet ändå trots att mina Dips var kassa. Hade verkligen längtat efter att får köra tungt igen!



Benen längtade efter tunga squats :)



På sista april stannade jag och familjen till vid en hinderbana när vi var ute och åkte och självklart var vi tvungna att stanna och tävla mot varandra där i jeans och kappa :)

Jag var helt säker på att vara snabbast men tji fick jag! Jag fastnade på första hindret- en hög vägg med ett rep, det var helt omöjligt och jag tog mig inte upp hur jag än bar mig åt, fick lov att välja den lägre varianten istället och hade ju förlorat massa tid då redan. Armgången var kul, lite kalla rör bara så där sent på kvällen....

Men jag ska nog lära mig att smidigt ta mig över väggar med rep, vägrar låta min sambo som inte tränar alls knappt vinna över mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar