CrossFitness by Marie

torsdag 9 maj 2013

Splitta pass


Tisdagsträningen blev uppdelat på 2 mindre pass, ett kort intensivt lunchpass på endast totalt 11 min, det var vad jag hade tid med. Fel ordning med det intensiva först men hellre det än att skippa träningen för det.

KB Snatchar 16 kg 30/30, 20/20, 10/10 utan att sätta ner klotet. Tungt åt underarmarna och axlar.

Vila lite kort och sen 4 min Amrap av;
3 Burpees
3 Knäböj m upphopp

That's it! Det var delar av passet mina grymma tjejer fick köra i måndags och dom grejjade det galant of course!


Sen på kvällen gjorde jag PlankRodd + Armhävning + Benlyft 3/3*5 set

Plankan m Benlyft 10/10
Plankan m knä mot armbåge 10/10
*4 set

Hantel Thrusters 10*7 set

Sen la jag ner, klockan blev så mycket och så sent är det svårt att somna sen.



Att splitta pass är inte alls tokigt om det funkar, dels kan man splitta och köra styrka först och sedan högintensivt det senare passet med tex Amraps av olika styrkeövningar man har säker teknik i eller intervaller eller cardio av annat slag.

Alltså styrkan först som kräver mer fokus och teknik och sedan konditionsträningen andra passet.

Eller dela ett långt styrkepass på 2 delar.

Fördelen med att dela är att man kan lägga mer krut i varje pass och ha mer ork när de inte blir så långa.

Jag tycker det är toppen men det är ju inte alltid det funkar så man gör det bästa av det man har helt enkelt och det man kan....


Igår blev det 10 st Backintervaller med 6 djupa Utfallshopp på rasten på jobbet, hann ingen styrka igår men har tänkt besöka ett gym vid campingen där vi bor nu under långhelgen och har även plockat med Kettlebells och ringarna och eftersom vi för ovanlighetens skull inte är på cross den här helgen så har jag tänkt hinna med några pass och lite löpning med kanske :)



Igår kväll blev det Backintervaller bl.a. för gänget på CrossFitness passet också och jag har verkligen bästa jobbet, jag blir så inspirerad och motiverad av mina kunder och deltagare på passen och dom får mig alltid att vilja bli ännu bättre, snabbare, starkare och uthålligare när jag ser hur hårt dom sliter och tar i och ändrar livstil mm. Ge och ta!



Bilden med tjejerna - en riktig Crossfit Girlpower bild!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar