CrossFitness by Marie

måndag 20 maj 2013

Plötsligt händer det!



Jäklar vad nöjd jag var igår när jag tränade- mina Snatchar fungerade som dom skulle och jag klarade 40 kg igen och inte bara 1 jag gjorde totalt 10 st 40 kg!

Under lördagen på MK Open är ju en av grenarna ett maxlyft Snatch med 3 Overhead squats och nu jäklar ska 40 kg åtminstone sitta, jag blev ju så besviken på RCFFC i höstas när jag inte fick upp 40 kg.
Igår kändes det som att jag kunnat lite mer men vågade inte förstöra när det gick så bra :)
Jag dök under stången och stannade inte upp som jag brukar när jag lägger på mer vikt och kände mig orädd och stark.

Först jobbade jag upp mig till 38 kg och körde 3 OHS i varje lyft upp dit sen tänkte jag att varför stanna där när det kändes så bra, lika bra att testa då man ska utföra 9 reps 40 kg Snatch i gren 3 och om man nu hinner dit vilket inte alls är säkert med dom jäkla toes to bars före så vore det ju trist att inte få upp stången då ens....


Sen körde jag gren 3 som är följande:

En AMRAP. Timecap: 7 minuter
 21 Deadlifts 60 kg/40 kg
 21 Barface burpees
 15 Squatcleans 60 kg/40 kg
 15 Toes to bar
 9 Squatsnatch 60 kg/40 kg
 9 Muscle ups (CTB för master och damer)
 AMRAP Hand release push ups


Jag hann inte klart så mycket kan jag säga och även om jag tränar för fullt på Chest to bar här hemma så misstänker jag att det behöver jag inte göra en enda, det blir nog tufft:/

Kan konstatera att mina ben var jäkligt slut efter detta korta pass, marklyft, cleans och sen tunga Snatchar på det gav skakiga och trötta ben.

Ja jag vet vad jag behöver träna på iallafall.....



Här hemma har jag nu kommit upp i några st Chest to bar som jag kört många set av och strikta Pullups har det blivit en hel del sets av, tyvärr går det inte att köra kippade Pullups hemma på stången då slår jag i huvudet i väggen men strikta ger styrkan att orka fler Kippade.

Idag blev det pass hemma med bla OHS med 20 kg Kettlebell 8/8* 4 set, HSPU 8 *8 set hälften Kippade hälften Strikta och Pistols 10/10 * 5 set



Igår kväll såg jag delar av Crossfit Regionals på Eurosport, coolt att sånt får plats i sport tablån. Vilka maskiner dom är, galet uthålliga och starka!



Bilder lånade från Reebok Crossfit Games sida.













Vinnare av Regionals på damsidan- Sam Briggs

Duktiga Erika från Måndagsklubben i Falun

Blodigt med Chest to bar :/

Svenska Caroline Fryklund vs Sam Briggs, 2a resp 1a platserna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar