CrossFitness by Marie

tisdag 14 maj 2013

Kanske, kanske inte.....



I söndags frågade jag sambon om han ville träna med mig eller göra en pullupstång åt mig och han valde det sistnämnda, han är för söt min älskling :)

Har inte fått upp den men snart så hoppas jag kunna träna på Pullups ofta igen.

Jag körde Snatchar upp till 32 kg och körde på 32 kg 3*5 set med Fällknivar i vilan mellan seten.

Sen Frontsquats 57 kg 4*5 set med 5 Dips i vilan i varje set.

Bänkpress 37 kg 5*6 set med 10 knäböjshopp i vilan.

När det är tunga övningar som kräver fokus och ork men jag har ont om tid (som alltid) så gillar jag att lägga in tex bålövningar eller övningar med annan muskelgrupp än den jag jobbar med i vilan för att ändå vara tidseffektiv utan att förlora kraft och fokus till huvudövningen.

Vilade igår och idag på lunchen hade jag lite idetorka men hade 16 kgs Kettlebellen i bilen så jag körde delar av passet mina tjejer fick köra igår på Kettlebellpasset.

Dåligt uppvärmd- 2 min jogg, magen full i mat- nyss lunch men man får köra det man kan ändå:)

Först varianten av woden "Helen" som vi körde igår med 3 varv av:

ca 350 m löpning runt en fotbollsplan (ska vara 400 m)
21 Kettlebellsvingar
12 Armhävningar (ska vara 12 Pullups i riktiga Helen, men brist på stång)

Tog 7 min 8 sekunder och det är löpningen som är så jäkla seg för mig, sen håll på det gjorde det inte direkt trevligare. Annars är jag rätt snabb i svingarna och armhävningarna tycker jag....

Sen ner med pulsen någon minut och sen 5 min Amrap av ca 2* 30 m shuttlerun och 4 Burpee- pressar med Kettlebell, mjölksyran kom snabbt här!

Vila någon minut sen hade jag 5 min kvar och gjorde då så långt jag hann på en nedåt stege med KB Thrusters och Grodhopp 10,9,8,7 hann jag med sen var tiden ute och jag var slut och hade blodsmak i munnen!


Sen hemma på kvällen blev det:

Superset 4 set
4/4 Planka+Armhävning+Rodd+Benlyft 13kgs hantlar
10/10 Sidoplanka +höftlyft+ Benlyft

8*5 set av Thrusters med 13 kgs hantlar



Sen är nu lördagspassen till MK Open släppta idag och jag har ju tvekat hur jag ska göra även om jag är anmäld och har ju inte tränat med samma glöd som inför MK förra året men jag blev sugen nu när jag såg passen.

Jag rädd att jag blir så besviken att jag inte håller för mina egna förväntningar, men jag försöker se det som att jag gör det efter mina egna förutsättningar, jag tränar inte mer än 3-5 pass i veckan, har sällan mer än 3 timmar per vecka att lägga på egen träning och tränar inte i en box mer än högst 1 gång per vecka så jag kan inte prestera mer än vad jag gör hur gärna jag än vill....

Vi får se...





Kettlebellgruppen gör Alfabetsplankan




Löpningen i Helen
Enarmssvingar
21 KB svingar i Helen


Jag var så stolt över tjejerna i Kettlebell gruppen igår, dom slet som djur och kämpade sig igenom ett tufft träningspass som såg tufft ut på papperet men var tuffare ändå i verkligheten! Dom är så starka, uthålliga och har enormt pannben och gör alla tokigheter jag säger åt dom att göra! Stolt coach!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar