CrossFitness by Marie

tisdag 20 mars 2012

Forma rumpan:)



Ett efterlängtat Crossfit pass har jag kört idag, med massor av HSPU (Hand Stand Push ups).
Gillar HSPU men dom är svåra, framförallt strikta och framförallt när man inte har en kudde så man inte går heela vägen ner, jäklades en hel del för mig idag med dom.

Woden vi gjorde var 6 varv m 30 sek vila efter varje varv

10 HSPU
12 Box Jumps dom gillar jag med:)
10 Swingar 16 kg KB

Gick bra i Box jumps och swingar men HSPU där gick det inte så bra förrens dom 2 sista varven då tog jag kudden och voila, så gick det bra igen!
Är bara att köra på antar jag, en dag kommer jag längre ner och det är 5 cm vi snackar om så det är inga stora avstånd!


Avslutade med Tabata Plankan upp/ner för mig, dom andra gjorde Hollow Rock men min navel har börjat bukta ut lite sen 1-2 månader tillbaka sen jag börjat träna mer Crossfit och det har antagligen att göra med magmuskeldelningen och om det ev är ett navelbråck, vill inte göra det värre så jag hoppar såna magövningar och ska skippa situpsen på passen med för att inte förvärra....






Box jumps, en fantastisk övning för rumpan och låren och explosiviteten! Man behöver INTE hoppa så högt som dom ovan på bilderna 40-60cm räcker eller högre om man vill det, men se till att lådan eller bänken eller vad du nu använder är stabil och står still. Sträck ut höften i översta läget och landa mjukt.
Ha anspänning i magen och hjälp till att ta fart med armarna och skjut ifrån!

Kan tipsa om att använda en trapp, bänk, läktare eller en sån grön sandlåda när man kör ute, lägg in på löprundan; Burpees, Box Jumps, Jump Lunges och Grodhopp så kommer du garanterat ha gett rumpa och ben en riktig omgång!:)
Bara ut och skutta nu! Ni som kommer på mina träningar på onsdags kvällar, lovar att ni kommer få smaka på mycket av detta!!!:)

(inga nyblivna mammor ska skutta,så detta var inte riktat till er!)






Okej väldigt överdriven bild åt båda håll men ni fattar? Ni vet förutsättningar......
Kroppsstyrketräning och styrketräning is the shit!

1 kommentar:

  1. Vilken kanon bild du hittat vännen!! Nu blev jag riktigt sugen på att ut o skutta lite..."hoppla"=) Kram frida

    SvaraRadera