CrossFitness by Marie

fredag 9 mars 2012

Rätt eller fel?



Tänker på hur det är ute bland bloggar och annars med hur vi ser på saker och ting...
Som några kommentarer jag läste någonstans på en blogg om hur någons mage på ett tidningsomslag såg ut där tjejen hade jättefina magrutor som hon antagligen slitit som ett djur för att få, någon skrev; ser ut som en Alien och en annan att så såg hennes man ut på magen, vadå är det bara okej med muskler på killar?
Jag blir lite irriterad men då jag självklart tycker att alla får tycka olika och vi gillar alla olika saker men detta var en tidning om Fitness där hör väl om någonstans magrutor hemma?

Hade någon kommenterat om tjejen haft rejäla kärlekshandtag istället, nix det tror jag inte!
Jag menar att varför kritiserar man sådana saker, jag menar det att alla kvinnor är inte födda med breda höfter, smal midja och stora bröst, men vem kan säga vad som är rätt eller fel?

I min värld är magrutor och muskler överlag (till en viss gräns) snyggt på tjejer och killar, men jag dömer ingen som inte tycker det och jag tycker kurviga kroppar är lika vackra men det jag strävar efter är att bli stark eller starkare, smidigare, uthålligare och snabbare och jag tränar just nu inte alls efter något upplägg för att få mer magrutor, mer axlar eller biceps utan för mig kommer det av sig självt i Crossfiten där jag blir starkare och starkare och på mig syns musklerna, kul för mig eller synd för mig om jag inte gillade det. Vilket jag som tur är gör:)

Jag vet att de flesta tjejer har svårt att få synliga muskler och då vi har andra förutsättningar än killar med mindre %  musklemassa och mer underhudsfett än killar och många andra faktorer spelar in bla hur lång man är, en längre led syns muskler mindre på men betyder inte att man har mindre muskler för det.




                                                 















Alla olika, men vem säger vilken som är rätt eller fel?


Älskar Scarlett Johanssen, så vacker och en fantastisk och kurvig kropp men långt ifrån min egen kropp, som är bild nr 4, däremot så kan jag träna mig till en kropp som bild nr 2 som jag med tycker ser fantastisk ut den med efter mina förutsättningar medans någon annan av er kanske tycker bild nr 5 med Adriana Lima är eran målbild av hur ni vill forma er kropp men vi måste vara realistiska vad vi har för mål och vilka är våra förutsättningar?

Eller vad tycker ni?



Tillägg; självklart är det viktigaste hur vi mår inte ser ut men jag tror många som tränar och börjat att träna och äta sunt kan skriva på att man mår bra av det?!!


No more "size zero"!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar