CrossFitness by Marie

söndag 25 december 2011

Gettin there.....



Körde ett annat Spartan Warrior pass från tidigare i veckan idag, det var deadlifts, bänkpress och back sqauts.
Egentligen skulle det vara sin kroppsvikt man körde med men har inga såna vikter utan fick ihop 30 kg sammanlagt med hantlarna. Tror inte jag haft en chans att fixa bänkpressen som nu blev hantelpress med min kroppsvikt 56 kg och inte backsquats heller, möjligtvis någon enstaka men inte mer, marklyften det fixar jag 56 kg det vet jag.


 4 rundor med Max reps i varje runda.

Deadlifts (marklyft) 15 15 16 15

Bänkpress (hantelpress) 10 10 9 10

Backsquats 5 6 5 5

Tid 16,20 min

Jäkligt tungt men tycker det är svårt med hantlar skulle vara lättare m skivstång tror jag...

Kul med nya upplägg och att det blir ett tävlingsmoment mot både sig själv och andra då man kan jämföra med andra i Spartan Warrior gruppen på Facebook.

Känns som ryggen är helt bra nästan så snart är det dags för en månads provmedlemsskap på Crossfit Må Bättre, jippi, säger jag!!!



Skapligt!

1 kommentar:

  1. Ser att min kommentar försvann... jo jag meskörde det passet, hade alldeles för lätta vikter...men nästa gång blir det att höja. Kram!

    SvaraRadera