CrossFitness by Marie

torsdag 1 december 2011

Äntligen styrkepass!!!


Tricepspressar m KB (bortse från min svank inte helt ok i ryggen än)



Idag har jag kört ett styrkepass där jag gjorde;

I supersets.

10 Hantellyft åt sidan 7 kgs hantlar
10 Thrusters 7 kgs hantlar                             *3

10 Armhävningar
10+10 Utfallssteg m 12 kg KB över huvudet               *3

10 Hammercurl 7 kgs hantlar
5+5 Bulgarian split squat m 8 kgs KB                  *3

10 Tricepspressar m 8 kg KB
10+10 Side lunges m 8 kg KB                             *3

10 Bicepscurl 7 kgs hantlar
10 Knäindraginar på boll                                    *3


Lassade inte på m vikter nu utan var försiktig och alla övningar kändes bra utom i Bulgarian split squat där det sved lite ryggen men gick ändå.....

Shit vad man tappat, jag fick vila en hel del mellan seten och var så slut efter trots ett lågt tempo.
Det är väl så det känns att starta träna, tungt och jobbigt men man får trösta sig med att det kommer igång snabbt igen!
Kändes iallafall skönt efter och jag fick lite endorfiner i kroppen!


Nu är det bara att fortsätta och köra styrka över helgen så hoppas jag kroppen klarar lite mer påfrestning med löpning, hopp osv nästa vecka. Sen laddar jag för att köra ett Crossfitpass!




Det är några som vill vara med och tävla ser jag, kul! Sista dagen imorgon då jag drar en vinnare på fredag kväll.....


Det utlovade passet kommer i nästa inlägg.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår rubriken :)Så kul att du kan träna igen!

    SvaraRadera
  2. Skönt att va igång! Du hämtar nog snart ikapp, det mesta brukar ju kännas och sitta i huvudet. Ge mig passet nu! ;-)

    SvaraRadera