CrossFitness by Marie

fredag 2 december 2011

Here it comes....


Här kommer det utlovade passet!


Värm upp på valfritt vis, löpning, knäböj, KB swings eller hopprep i några minuter så du blir varm.


Passet är upplagt att man kan köra det utomhus och då kör man löpning har man crosstrainer, löpband så kan man ta det och funkar inget av det så tar man hopprep och byter löpningen mot 300m löpning=3 min hopprep, 200 m löpning= 2min hopprep osv.


Löpning 300 m
15 Burpees ( tänk på att använda bålen genom övningen)
15 Jump lunges (räta upp dig-hållning) (utfall med hopp)
15 Armhävningar

Löpning 200 m
10 Burpees
10 Jump lunges
10 Armhävningar

Löpning 100 m
5 Burpees
5 Jump Lunges
5 Armhävningar

I löpningen håller man så högt temo man kan och försök håll tempot upp genom hela passet men utför övningarna rätt ändå...

Vila en liten stund sen avslutar du med, 2 min max antal reps med Mountain Climbers.

Tar ca 15-20 min allt som allt med ett bra tempo.....

Anpassa passet efter din form och förmåga- Burpees utan hopp för nyblivna mammor, armhävningar på knä om man inte klarar på tå osv.

 Har ni frågor så är det bara fråga på......

På bloggen på Dt pralin finns ännu ett passupplägg som går fort och inte kräver redskap bara att göra där du är!
Träna, träna & hälsa



Nu ska jag snart träna, fasen vad bra jag mår av att kunna träna igen även om jag inte fixar allt och får vara försiktig men ändå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar